شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۶
کد خبر: 29811
سلامت نیوز : شاید یكی از مهمترین مواد غذایی كه سرشار از پروتیین‌های مختلف می‌باشد گوشت مرغ است.

به گزارش ایسنا، مصرف گوشت مرغ در حفاظت از سیستم عصبی بدن موثر است.

سطح بالایی از ویتامین B3 كه به آن نیاسین نیز می‌گویند در گوشت مرغ موجود است كه از بیماری‌هایی كه ناشی از بالا رفتن سن است، جلوگیری می‌كند.

براساس مطالعات انجام شده در سال 2004، غذاهایی مثل گوشت مرغ كه سرشار از نیاسین می‌باشد می‌تواند از بیماری‌های مغزی از قبیل آلزایمر جلوگیری كنند.

پیشگیری از سرطان:

گوشت مرغ علاوه بر اینكه حاوی مقدار زیادی نیاسین است، سرشار از سلینوم نیزمی‌باشد. سلینوم در بدن یك آنتی اكسیدان محسوب می‌شود. سلنیوم موجود در مرغ می تواند به تحریك DNA كمك كند كه تحریك آن، در احیای سلول های آسیب‌ دیده و همچنین زدودن و رفع سلول های غیرعادی در بدن نقش دارد. این ماده، در پیشگیری از سرطان نیز موثر است و به سلول‌های غیرعادی اجازه رشد و تكثیر نمی‌دهد.

منبعی سرشار از پروتئین:

گوشت مرغ و همچنین قسمت‌های داخلی آن سرشار از پروتیین می‌باشد. در واقع هر 4 گرم گوشت مرغ به طور تمام و كمال، 86 درصد پروتئین توصیه شده در رژیم غذای را تامین می‌كند.

پروتئین علاوه بر اینكه از پوكی استخوان جلوگیری می‌كند در تقویت پوست و مو همچنین ترمیم بافت‌های ماهیچه‌ای موثر است.

نكاتی جالب در مورد گوشت مرغ

مرغ خام را به صورت فریزر شده می توان تا دو سال در یخچال نگهداری كرد و از آنجایی كه گوشت مرغ 2 یا 3 حلقه چربی اشباع نشده دارد در مقایسه با گوشت قرمز بسیار مفیدتر است.

گوشت مرغ یكی از كم خطرترین گوشت‌ها به شمار می‌آید زیرا، در بین افراد به ندرت دیده شده كه كسی به این گوشت آلرژی داشته باشد. قسمت‌های داخلی مرغ از قبیل جگر و قلب آن نیز سرشار از مواد مغزی می‌باشد كه به مصرف آنها توصیه زیادی شده است.

ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در گوشت مرغ:

گوشت مرغ علاوه بر اینكه حاوی انواع مختلفی از ویتامین‌هاست، سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف نیز می‌باشد:

اسید امینه تریپتوفن:

از آنجایی كه این آمینواسید مهم و ضروری در افزایش سطح سروتنین در مغز موثر است به خواب راحت و مفید كمك زیادی می‌كند. از خواص دیگر این ماده می‌توان به خاصیت ضد افسردگی آن اشاره كرد كه به شادمانی افراد كمك زیادی می‌كند.

نیاسین:

این ماده حیاتی در تقویت پوست، دستگاه گوارشی و سیستم عصبی موثر است و با اثری كه در تبدیل غذا به انرژی دارد از بیماری‌ آلزایمر جلوگیری می‌كند.

سلنیوم :

سلنیوم با خاصیت آنتی اكسیدانی كه دارد با اثر بر ترمیم بافت‌های بدن، از انواع سرطان‌ها جلوگیری می‌كند. این ماده همچنین به عملكرد تیروئید نرمال و سیستم ایمنی بدن كمك زیادی می كند.

ویتامین B6: این ویتامین با اثری كه برعملكرد پروتئین ها و گلبول های قرمز دارد از بیماری‌های قلبی پیشگیری می‌كنند.

فسفر:

فسفر، علاوه بر اینكه به عملكرد پروتیئن‌ها برای ترمیم سلول ها و بافت‌ها كمك زیادی می‌كند، در ساختمان دندان‌ها و استخوان ها نیز نقش مفیدی را ایفا می كند.

موارد پیشنهادی در رابطه با گوشت مرغ

در رستوران‌ها، گوشت مرغ یكی از غذاهایی است كه بدون استثنا یافت می شود و فواید زیادی دارد. در زیر مواردی به عنوان پیشنهاد آورده شده است كه بهتر است در صورت تمایل به آن عمل كنید:

ازآنجایی كه گوشت مرغ نسبت به گوشت های دیگر در همه جا به فراوانی یافت می شود اگر موارد بهداشتی آن را رعایت نكنید به بیماری‌های خطرناكی مبتلا می‌شوید پس بعد از تماس با گوشت مرغ خام، دست‌های خود را با آب و صابون بشویید.

پوست مرغ، چربی‌هایی در خود ذخیره دارد كه برای بدن مضر است قبل از پختن آن مطمئن شوید كه پوست آن را كاملا جدا كرده‌اید. در حال حاضر اكثر مرغ‌هایی كه به بازار عرضه می‌شود هورمون های خطرناكی را در خود دارند، سعی كنید از مرغ‌هایی استفاده كنید كه هورمون كمتری را با خود دارند مثل مرغ‌های خانگی.

قبل از مصرف برای ترد شدن و خوش طعم شدن آن را درماست یا آبلیمو بخوابانید و در دمایی كه سردتر از دمای اتاق است نگهداری كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha