دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 298114

خروپف یکی از مشکل‌های شایع در افراد است، این عارضه با شدت بیشتر در مردان وجود دارد، اما نتیجه‌های پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد بانوانی که در زمان خواب دچارمشکل آپنه انسدادی هستند با درصد بالایی احتمال دارد به سرطان دچار شوند.

خر و پف می تواند علامت یک بیماری خطرناک باشد

سلامت نیوز: خروپف یکی از مشکل‌های شایع در افراد است، این عارضه با شدت بیشتر در مردان وجود دارد، اما نتیجه‌های پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد بانوانی که در زمان خواب دچارمشکل آپنه انسدادی هستند با درصد بالایی احتمال دارد به سرطان دچار شوند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، خروپف در زمان خواب عامل دریافت میزان بسیار کم اکسیژن است که همین امر یک بیماری بسیار وحشتناک را به بدن دعوت می‌کند.


کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند آپنه انسدادی خواب می‌تواند زمینه ساز خطر ابتلا به سرطان دربانوان شود.

دانشمندان پیوندی قوی بین رشد تومور‌ها و بروز وضعیت خروپف در زمان خواب در بانوان پیدا کرده‌اند.

خروپف یکی از مشکل‌های شایع در افراد است، این عارضه با شدت بیشتر در مردان وجود دارد، اما نتیجه‌های پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد بانوانی که در زمان خواب دچارمشکل آپنه انسدادی هستند با درصد بالایی احتمال دارد به سرطان دچار شوند.


این یافته‌ها حاصل پژوهش دانشمندان یونانی بر داده‌های استخراج شده از وضعیت خواب و درصد ابتلا به سرطان بر حدود ۱۹۰۰۰ داوطلب است.

افزون برمشکل آپنه انسدادی سایر عامل‌ها از جمله وزن بالا، استعمال مواد دخانی، رژیم خوراکی فاقد ارزش تغذیه ای، کم تحرکی، استرس و زمینه‌های ژنتیکی نیز در ابتلای بانوان به انواع سرطان اثرگذاراست.

ابتلای میلیون‌ها نفر در جهان به آپنه انسدادی

خطرات آپنه خواب

بنا بر آمار‌های جهانی میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا دچارمشکل آپنه انسدادی هستند که در اثر آن دچار خروپف می‌شوند.

فردی که در زمان خواب دچار مشکل خروپف شود پس از بیدارشدن از خواب دچارحالت‌هایی، چون خستگی، سرگیجه، کاهش تمرکز و سردرد صبحگاهی می‌شود.

کارشناسان اعتقاد دارند آپنه انسدادی خواب می‌تواند زمینه ساز رشد تومور‌های سرطانی در بدن شود به همین دلیل به بانوان توصیه می‌کنند در صورت وجود این مشکل به متخصص مراجعه و سبک زندگی خود را اصلاح کنند.

آپنه انسدادی در اثر عامل‌های مختلفی به وجود می‌آید، کمبود دریافت اکسیژن سبب می‌شود مغز درخواست تنفس عمیق تری بدهد و به این ترتیب فرد با دهان نفس می‌کشد که سبب ایجاد صدای خروپف می‌شود.

آپنه تنفسی سبب سبک شدن خواب و بیدارشدن‌های گاه و بیگاه در حین خواب می‌شود که در نتیجه فرد دچار احساس خستگی مداوم درطول روز در محل کار و تحصیل می‌شود.


افراد دچار این مشکل با درصد بالایی دچار فشارخون بالا یا ابتلا به سکته مغزی یا حمله قلبی می‌شوند، این اختلال با ایجاد ضربان قلب نامنظم سبب بروز مشکل‌هایی، چون فیبریلاسیون دهلیزی و ابتلای افراد به دیابت نوع دو می‌شود.

یک مطالعه نشان داده است افراد دچار مشکل خروپف ۱۲ برابر بیش از دیگران دچار تصادف‌های رانندگی می‌شوند.

دانشمندان با مطالعه برروی داوطلبان دریافتند کمبود اکسیژن دریافتی به وسیله بدن به ویژه در جریان خون ناشی از تنفس کم می‌تواند زمینه ساز ابتلای افراد به بیماری سرطان شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha