پوست تنفس می‌کند و برای این که منافذ آن باز باشد به پاک‌سازی نیاز دارد.بنابراین پیش ازانجام هر کاری برای پوست باید آن را پاک سازی کرد.همچنین رژیم غذایی سرشاراز امگا 3 و انواع ویتامین‌ها ضروری است ، ورزش هم باید در برنامه روزانه در نظر گرفته شود . علاوه بر همه این ها خواب کافی و با کیفیت هم برای داشتن پوست سالم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رازهای داشتن پوست شفاف

سلامت نیوز:پوست تنفس می‌کند و برای این که منافذ آن باز باشد به پاک‌سازی نیاز دارد.بنابراین پیش ازانجام هر کاری برای پوست باید آن را پاک سازی کرد.همچنین  رژیم غذایی سرشاراز امگا 3 و انواع ویتامین‌ها  ضروری است ، ورزش هم باید در برنامه روزانه در نظر گرفته شود . علاوه بر همه این ها خواب کافی و با کیفیت هم برای داشتن پوست سالم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،اما ماسک هایی هم برای شفاف سازی پوست پیشنهاد می‌شود که به پاک سازی و تقویت پوست کمک می‌کند از جمله :

 ماسک بلغور جودوسر

یک پیمانه بلغور جو دوسر پخته شده را با دوقاشق آب لیمو ویک عدد تخم مرغ ترکیب کنید.این ترکیب را روی پوست صورت بگذارید و 30 دقیقه بعد با آب شست وشو دهید.

 ماسک آب برنج

شامل برنج، آب، شیر،عسل، گلاب و کپسول ویتامین «ای» است.در ظرف مناسب یک لیوان آب سرد بریزید و 2تا3 قاشق غذاخوری برنج خام به آن اضافه کنید و آن را روی شعله کم بپزید.برنج پخته شده را بکوبید تا خمیر مناسب به‌دست آید. سپس یک قاشق غذاخوری از شیر گرم و عسل را با برنج مخلوط کنید.کپسول ویتامین«ای »را فشار دهید. 

یک قاشق چای‌خوری گلاب را اضافه و تمام مواد تشکیل دهنده آن را به خوبی ترکیب کنید تا ماسک صورت آماده شود.صورت را به طور کامل تمیز کنید و ماسک صورت را با کمک برس روی صورت بزنید. بعد از 20 دقیقه با آب ساده آبکشی کنید.(حداقل هفته ای یک بار)

 شستن صورت با روغن نارگیل

چند قطره روغن نارگیل به صورت خود بمالید.به آرامی آن را به مدت 30 ثانیه ماساژ دهید.صورت خود را با حوله گرم بپوشانید تا منافذ باز شود و همه ناخالصی ها بیرون برود.

بعد از 15 تا 30 ثانیه، پارچه را بردارید و روغن را تمیز کنید. صورت را نشویید و اجازه دهید پوست صورت نرم شود.

شستن صورت با سرکه سیب

 محلول سرکه سیب را با کمی آب رقیق کنید. محلول را در بطری بریزید و خوب تکان دهید. آن را به صورت بمالید وبگذارید صورت به طور طبیعی خشک شود.

 شستن صورت با عسل و لیمو

یک قاشق چای خوری آب  لیمو ترش را با دو قاشق چای خوری عسل ترکیب کنید و آن را در کف دست نگه دارید تا گرم شود.یک لایه از آن  به صورت و گردن بمالید وبگذارید خشک شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha