دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 298135

بعضی مواقع محیط منزل مان بوی نامطبوعی می‌گیرد که کار خانم منزل را مشکل می‌کند وباید به دنبال راهی برای برطرف کردن آن بود .در ادامه به روش‌های برطرف کردن بوها اشاره می کنیم :

رفع انواع بوی بد در منزل

سلامت نیوز:بعضی مواقع محیط منزل مان بوی نامطبوعی می‌گیرد که کار خانم منزل را مشکل می‌کند وباید به دنبال راهی برای برطرف کردن آن بود .در ادامه به روش‌های برطرف کردن بوها اشاره می کنیم :

1. بوی نامطبوع لباس‌های مرطوب

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خرسان ،به‌هیچ‌وجه لباس‌های کثیف خود را در حمام قرار ندهید. سبد لباس‌ های چرک‌ را خارج از حمام بگذارید.بهتر است سبد لباس‌های کثیف در محیطی خشک باشد. محیطِ مرطوب، سرعت رشد باکتری‌ها را افزایش می‌دهد. همین موضوع باعث می‌شود لباس‌های کثیف و مرطوب بوی نامطبوعی بگیرند. حال اگر قرار باشد لباس‌های کثیف هر هفته یک بار شسته شوند، احتمالا بو می‌گیرند و سبد آن‌ها نیز همواره بوی ناخوشایندی خواهد داشت.

۲. بوی بد در تخت‌خواب

بوی بدن ما یکی از منابع اصلی بوی نامطبوع در خانه‌مان است.روغن‌ها و کرم‌هایی که به بدن‌مان می‌زنیم، جذب پوست می‌شوند و وقتی پوست‌ریزی داریم، همراه پوست‌مان در هوا پخش می‌شوند. این بوی نامطبوع حاصل از پوست بدن ما معمولا در تخت‌خواب‌مان بیشتر می‌ماند و باعث بو گرفتن محل خواب‌مان می‌شود. اگر می‌خواهید تخت‌خواب شما بو نگیرد، بهتر است به‌طور منظم و پیش از خواب دوش بگیرید، همچنین روتختی‌ها و روبالشی‌های خود را هر هفته بشویید.

۳. بوی سطل زباله

سطل زباله همیشه برای نگهداری مواد کثیف و بو دار استفاده می شود بنا براین در طولانی مدت بوی بدی می‌گیرد. اغلب این مشکل برای افراد پیش می‌آید و با این‌که کیسه زباله را سریع عوض می‌کنند ولی باز هم سطل زباله بوی بدی دارد. برای تمیز کردن صحیح سطل زباله، بهتر است مقداری مواد ضدعفونی‌کننده و شوینده روی سطل اسپری کنید و پس از گذشت چند ساعت آن‌ها را با مقدار فراوانی آب بشویید.

نکته مهم بعدی این است که از سطل‌هایی استفاده کنید که جنس آن‌ها غیر از پلاستیک باشد و طوری طراحی شده باشند که بتوان آن‌ها را مدام تخلیه کرد.

4- بوی بد سرویس‌های بهداشتی

سرویس‌های بهداشتی یکی از آلوده ترین مکان‌های منزل هستند که باید در پاکیزگی و بهداشت آن‌ها دقت لازم را داشته باشیم. حمام و دست شویی نیز فاضلاب دارند که می‌توان از ترکیب سرکه و جوش شیرین برای رفع بوی بد فاضلاب حمام و دست شویی استفاده کرد. علاوه بر بوی فاضلاب، خود حمام و دست شویی گاهی بوی نامطبوعی دارند.

برای رفع بوی بد سرویس بهداشتی می‌توانید از اسانس گیاهان معطر استفاده کنید. حتی می‌توانید زمین شوی را به اسانس خوشبو آغشته کنید.

5- بوی سوختگی غذا

اگر بوی سوختگی غذا در منزل پیچیده است کافی است یک حوله را خیس کنید و در محیط آشپزخانه تکان دهید. بعد از آن استفاده ازمقداری آب و چند عدد چوب دارچین که روی اجاق گاز می‌جوشد نیز در رفع بوی بد خانه و از بین بردن بوی آزار دهنده سوختگی غذا بسیار موثر است. جوشاندن یک ظرف آب به همراه چند برش لیمو ترش نیز همین خاصیت را دارد و بوی خوش لیمو ترش هم در فضا می‌پیچد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha