معاون آموزشی وزارت بهداشت از افزایش طول تحصیل دانشجویان پزشکی سال ۳ تا ۵ به دلیل ادامه دار شدن شیوع کرونا ویروس و تاثیرگذاری این ویروس بر فعالیت عملی دانشجویان در بخش های بیمارستانی خبر داد.

طول تحصیل کدام دانشجویان علوم پزشکی افزایش می‌یابد؟

سلامت نیوز: معاون آموزشی وزارت بهداشت از افزایش طول تحصیل دانشجویان پزشکی سال ۳ تا ۵ به دلیل ادامه دار شدن شیوع کرونا ویروس و تاثیرگذاری این ویروس بر فعالیت عملی دانشجویان در بخش های بیمارستانی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر علی اکبر حقدوست ضمن بیان این مطلب در خصوص امکان افزایش طول تحصیل دانشجویان علوم پزشکی اظهار کرد: با توجه به اینکه بخشی از آموزش های رشته های علوم پزشکی کاروزی است و دانشجویان ما باید در بخش های مختلف اعم از گوش، حلق و بینی، چشم، عفونی و غیرعفونی کار کنند. در حال حاضر از یک طرف دانشجویان به دلیل نگرانی و اضطرابی که به دلیل شیوع کرونا وجود دارد،  در این بخش ها حاضر نمی شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: از طرف دیگر در شرایط فعلی بخش های غیرکرونایی بیمارستان ها خلوت است و بیمار به اندازه کافی وجود ندارد در نتیجه شرایط برای آموزش دانشجویان علوم پزشکی مهیا نیست.

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: اگر وضعیت فعلی که بر اثر شیوع کرونا ویروس طولانی شود در نتیجه بر کیفیت آموزش دانشجویان تاثیر خواهد گذاشت در نتیجه مجبور هستیم طول دوره تحصیل این دانشجویان افزایش خواهد یافت.

دکتر حق دوست گفت: افزایش طول تحصیل دانشجویان علوم پزشکی شامل دانشجویان سال سوم تا آخر سال پنجم پزشکی خواهد شد. البته این تصمیم فعلا قطعی نشده است.

چندی پیش دکتر علی اکبر حقدوست در نامه ای خطاب به دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی تاکید کرده بود که حفظ سلامت دانشجویان اعضای هیات علمی و کارکنان حوزه آموزشی و دانشجویی اولویت اساسی تصمیم گیری های وزارت بهداشت است اما در کنار آن تاکنون تلاش شده است به موضوع حفظ کیفیت آموزش و البته احترام به استقلال دانشگاههای علوم پزشکی توجه کافی صورت بگیرد. بر این اساس معاونین آموزشی دانشگاه ها مستقلاً اختیار کافی برای مدیریت فعلی را در حوزه آموزش دارند و در صورت استعلام دانشگاه ها با هم این گفتمان به آنها پاسخ داده خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در این نامه تاکید کرده بود: به نظر می رسد با توجه به طولانی شدن اپیدمی کرونا ویروس عوارض و اثرات نامطلوب آن بر آموزش به حدی رسیده است که لاجرم افزایش طول مدت تحصیل دانشجویان علوم پزشکی در بسیاری از مقاطع را اجتناب پذیر خواهد کرد.

دکتر حق دوست همچنین اظهار داشته بود که به زودی با نظرخواهی از دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی راهبردهای مدیریت آموزش علوم پزشکی برای مدیریت عوارض اپیدمی کرونا ویروس تنظیم خواهد شد اما لازم است به سرعت در جهت مدیریت توقعات دانشجویان اقدام به روشن شود که زمان فارغ التحصیلی عموم آنها با تاخیر مواجه خواهد شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha