دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
کد خبر: 298172

"جسیندا آردرن"، نخست وزیر نیوزیلند راز موفقیت کشورش را در یک جمله کوتاه خلاصه کرده است: "سخت گرفتیم و سریع عمل کردیم."

نیوزیلند؛ 100 روزگی شکست کرونا

سلامت نیوز: "جسیندا آردرن"، نخست وزیر نیوزیلند راز موفقیت کشورش را در یک جمله کوتاه خلاصه کرده است: "سخت گرفتیم و سریع عمل کردیم."

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصرایران، دولت نیوزیلند دیروز (یکشنبه) صدمین روز عدم ابتلای هیچ مورد جدید از بیماری کووید19 را پشت سر گذاشته است.

 وزارت بهداشت نیوزیلند دیروز با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر تاکید کرده، در طی این مدت تنها 23 مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور که از خارج این کشور آمده بودند، تحت قرنطینه و مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

نیوزیلند در رسانه‌ها و محافل بهداشتی جهانی به عنوان موفق‌ترین کشور در امر مبارزه با ویروس کرونا لقب گرفته است.

"اشلی بلومفیلد" وزیر بهداشت نیوزیلند دیروز با صدور بیانیه‌ای تاکید کرده:" پشت سرگذاشتن 100 روز بدون ثبت حتی مورد جدید یک نقطه‌عطف مهم در همه‌گیری جهانی کروناست، اما همه می‌دانیم که نمی‌توانیم سهل‌انگاری کنیم. در کشورهای دیگر دیدیم که ویروس چقدر سریع در مکان‌هایی که قبلاً تحت کنترل بود، دوباره شایع شده است. ما باید آماده باشیم تا درصورت مشاهده موارد جدید به سرعت وارد عمل شویم... هر شهروند نیوزیلندی در این زمینه باید در قالب یک تیم هماهنگ 5 میلیون نفری (به تعداد جمعیت نیوزیلند) عمل کند."

نیوزیلند با وجود پاک شدن از کرونا، اعلام کرده همچنان مرزهای خود را به روی ورود اتباع خارجی بسته نگه می‌دارد و تنها شهروندان نیوزیلندی می‌توانند وارد این کشور شوند.

نیوزیلند از 15 مارس سال جاری میلادی (25 اسفند 98) و زمانی که نخستین مورد ابتلا به ویروس کرنا را کشف کرد،  با 1569 مورد ابتلا به ویروس کرونا تنها 22 مرگ کرونایی داشته و طبق اعلام وزارت بهداشت این کشور، هم اکنون تنها 23 مورد بیمار کرونایی در این کشور هست که از شهروندانی هستند که از خارج وارد نیوزیلند شده و پس از مثبت شدن تست‌هایشان تحت کنترل و قرنطینه قرار دارند.

این کشور جزیره‌ای واقع در اقیانوس آرام از اواسط ماه ژوئن امسال اعلام کرد از وجود ویروس کرونا پاک شده و هیچ موردی از بیمار کووید19 در این کشور وجود ندارد. نیوزیلند از نیمه ژوئن محدودیت‌های قرنطینه سراسری را برداشت اما همچنان مرزهای این کشور تحت کنترل قرار دارند و از تمامی مسافران ورودی به این کشور تست کرونا گرفته می‌شود.

"جسیندا آردرن"، نخست وزیر نیوزیلند راز موفقیت کشورش را در یک جمله کوتاه خلاصه کرده است: "سخت گرفتیم و سریع عمل کردیم." سازمان بهداشت جهانی الگوی مدیریت‌ سختگیرانه دولت نیوزیلند در برابر بحران کرونا را تحسین کرده است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha