سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 298194

براساس آخرین آمارها، شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ در جهان تاکنون به ۷۳۸ هزار و ۹۳۰ نفر رسیده است.

آمار جهانی کووید ۱۹ / نزدیک به ۷۴۰ هزار قربانی

سلامت نیوز:براساس آخرین آمارها، شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ در جهان تاکنون به ۷۳۸ هزار و ۹۳۰ نفر رسیده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، شمار مبتلایان به کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۰ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۶۸۵ نفر رسیده و مرگ ۷۳۸ هزار و ۹۳۰ نفر در اثر این بیماری نیز تأیید شده است.


روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.
همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها ۱۳ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۶۱۸ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.


از میان شش میلیون و ۳۹۷ هزار و ۱۳۷ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۳۳۲ هزار و ۵۹۹ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۴ هزار و ۵۳۸ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.


همچنین از ۱۳ میلیون و ۸۵۷ هزار و ۵۴۸ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۳ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۶۱۸ نفر معادل ۹۵ درصد از موارد بهبود یافته و ۷۳۸ هزار و ۹۳۰ نفر معادل پنج درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.
آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.
در حال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم، تنها کشورهایی هستند که بالای دو میلیون مبتلا به کووید-۱۹ را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده‌اند.


همچنین پس از ایالات متحده کشورهای برزیل، مکزیک، انگلیس و هند به ترتیب بیشترین شمار قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.
بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (سه‌شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
 ۱. آمریکا پنج میلیون و ۲۵۱ هزار و ۴۴۶ مبتلا، ۱۶۶ هزار و ۱۹۲ قربانی
 ۲. برزیل سه میلیون و ۵۷ هزار و ۴۷۰ مبتلا، ۱۰۱ هزار و ۸۵۷ قربانی
۳. هند دو میلیون و ۲۶۷ هزار و ۱۵۳ مبتلا، ۴۵ هزار و ۳۵۳ قربانی
 ۴. روسیه ۸۹۲ هزار و ۶۵۴ مبتلا،  ۱۵ هزار و ۱ قربانی
 ۵. آفریقای جنوبی ۵۶۳ هزار و ۵۹۸ مبتلا، ۱۰ هزار و ۶۲۱ قربانی
 ۶. مکزیک ۴۸۵ هزار و ۸۳۶ مبتلا، ۵۳ هزار و ۳ قربانی
 ۷. پرو ۴۸۳ هزار و ۱۳۳ مبتلا، ۲۱ هزار و ۲۷۶ قربانی
۸. کلمبیا ۳۹۷ هزار و ۶۲۳ مبتلا، ۱۳ هزار و ۱۵۴ قربانی
۹. شیلی ۳۷۵ هزار و ۴۴ مبتلا، ۱۰ هزار و ۱۳۹ قربانی
۱۰. اسپانیا ۳۷۰ هزار و ۶۰ مبتلا، ۲۸ هزار و ۵۷۶ قربانی


پس از آن ایران با ۳۲۸ هزار و ۸۴۴ مبتلا و ۱۸ هزار و ۶۱۶ قربانی کرونا در رتبه یازدهم کشورهای درگیرِ این بیماری قرار گرفته است.
سپس کشورهای انگلیس با ۳۱۱ هزار و ۶۴۱ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۸۹ هزار و ۹۴۷ مبتلا، پاکستان با ۲۸۴ هزار و ۶۶۰ مبتلا، بنگلادش با ۲۶۰ هزار و ۵۰۷ مبتلا، آرژانتین با ۲۵۳ هزار و ۸۶۸ مبتلا، ایتالیا با ۲۵۰ هزار و ۸۲۵ مبتلا، ترکیه با ۲۴۱ هزار و ۹۹۷ مبتلا، آلمان با ۲۱۸ هزار و ۵۰۰ مبتلا، فرانسه با ۲۰۲ هزار و ۷۷۵ مبتلا، عراق با ۱۵۳ هزار و ۵۹۹ مبتلا، فیلیپین با ۱۳۶ هزار و ۶۳۸ مبتلا، اندونزی با ۱۲۷ هزار و ۸۳ مبتلا، کانادا با ۱۲۰ هزار و ۱۳۲ مبتلا، قطر با ۱۱۳ هزار و ۲۶۲ و قزاقستان با ۱۰۰ هزار و ۱۶۴ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.


همچنین مصر با ۹۵ هزار و ۶۶۶ مبتلا، اکوادور با ۹۴ هزار و ۷۰۱ مبتلا، بولیوی با ۹۱ هزار و ۶۳۵ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی با ۸۴ هزار و ۷۲۲ مبتلا، چین با ۸۴ هزار و ۷۱۲ مبتلا، سوئد با ۸۲ هزار و ۹۷۲  مبتلا، اوکراین با ۸۱ هزار و ۹۵۷ مبتلا، عمان با ۸۱ هزار و ۷۸۷ مبتلا، جمهوری دومینیکن با ۸۰ هزار و ۴۹۹ مبتلا، پاناما با ۷۵ هزار و ۳۹۴ مبتلا، بلژیک با ۷۴ هزار و ۶۲۰ مبتلا، کویت با ۷۲ هزار و ۴۰۰ مبتلا، بلاروس با ۶۸ هزار و ۹۴۷ مبتلا، امارات متحده عربی با ۶۲ هزار و ۷۰۴ مبتلا، رومانی با ۶۲ هزار و ۵۴۷ مبتلا، هلند با ۵۹ هزار و ۱۹۴ مبتلا، گواتمالا با ۵۶ هزار و ۹۸۷ مبتلا، سنگاپور با ۵۵ هزار و ۲۹۲ مبتلا، پرتغال با ۵۲ هزار و ۸۲۵ مبتلا و لهستان با ۵۲ هزار و ۴۱۰ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.


کشورهای هندوراس، نیجریه، بحرین، ژاپن، ارمنستان، غنا، قرقیزستان، افغانستان، سوئیس، آذربایجان، الجزایر، مراکش، ازبکستان، صربستان، ایرلند، مولداوی، کنیا، ونزوئلا، اتریش، نپال، کاستاریکا، اتیوپی، استرالیا و السالوادور نیز تاکنون بیش از ۲۰ هزار مبتلا را ثبت کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha