سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آزمون سراسری دانشگاه ها به دلیل افزایش فاصله‌گذاری اجتماعی و بسته بندی جدید دفترچه‌های کنکور بر اساس حوزه‌های جدید به تعویق افتاد.

کنکور سال ۹۹ به تعویق افتاد

سلامت نیوز: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آزمون سراسری دانشگاه ها به دلیل افزایش فاصله‌گذاری اجتماعی و بسته بندی جدید دفترچه‌های کنکور بر اساس حوزه‌های جدید به تعویق افتاد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، «منصور غلامی» ضمن اشاره به خبر تعویق کنکور سراسری که دقایقی قبل توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، اظهار کرد: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا وزیر بهداشت است و در این زمینه تصمیمات مرتبط را به دلیل عضویت در ستاد ملی مقابله با کرونا باید مطرح کند.

وی با تایید اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا باید زمان برگزاری کنکور را اعلام کند، افزود: اظهارنظر امشب وزیر بهداشت بر اساس پروتکل های جدید است که برای اجرای آن نیاز به زمان بیشتری داریم.

غلامی به دلایل تعویق آزمون سراسری اشاره کرد و گفت: افزایش فاصله گذاری اجتماعی از یک متر و ۶۰  سانت به ۲ متر یکی از دلایل اصلی تعویق کنکور سراسری است و سازمان سنجش برای اعمال این فاصله گذاری نیازمند وقت بیشتری است.

وزیر علوم، دلیل دیگر تعویق کنکور سراسری را باز کردن دفترچه های سئوال کنکور ۹۹ در قرنطینه اعلام کرد و گفت: به دلیل افزایش حوزه های کنکور سراسری، دفترچه سئوالات باید در قرنطینه باز و دوباره بر اساس حوزه های جدید بسته شود که سازمان سنجش در این فاصله قادر به انجام چنین کاری نبود.

غلامی خاطرنشان کرد: سازمان سنجش برای این موضوع، حداقل وقتی را به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد داده است که ابتدا باید در این ستاد به تایید برسد که فکر می کنم تا شنبه به طول انجامد.

کنکور سراسری ۹۹ تعداد یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۳۱ نفر داوطلب دارد و قرار بود این آزمون در روزهای ۲۹، ۳۰ و ۳۱ مردادماه و اول شهریورماه در سه هزار حوزه امتحانی برگزار شود. دقایقی قبل وزیر بهداشت در حساب کاربری اینستاگرام خود اعلام کرد پیشنهاد وزارت علوم، تعویق یک ماهه برگزاری کنکور سراسری بود که قرار شد در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha