سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 298210

یک متخصص پزشکی در مورد استفاده از ماسک هنگام دویدن یا انجام فعالیت های ورزشی شدید توضیحاتی را ارائه داد.

هنگام راه رفتن ماسک بزنیم یا هنگام دویدن؟

سلامت نیوز: یک متخصص پزشکی در مورد استفاده از ماسک هنگام دویدن یا انجام فعالیت های ورزشی شدید توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، هنگام فعالیت های ورزشی سبک نظیر فعالیت هایی که در پارک ها یا بوستان ها انجام می شود و یا راه رفتن از ماسک های n۹۵، n۹۹ و ماسک جراحی استفاده شودتوصیه می شود از ماسک استفاده شود چرا که می تواند مانع از انتقال ویروس شود و در عین حال تبادل هوا دارد.

وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که در هنگام فعالیت های ورزشی سنگین نظیر دویدن، طناب زدن و یا هر فعالیت دیگری که به میزان اکسیژن بالایی نیاز است، باید اکسیژن کافی به مغز، ریه و خون برسد و استفاده از ماسک در چنین شرایطی توصیه نمی شود.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه به طور مثال شدن طناب زدن ۱۰ برابر زمان استراحت و سه برابر زمان راه رفتن است، گفت: در زمان دویدن اگر اکسیژن لازم به مغز، ریه و خون نرسد موجب می شود ضربان قلب بالا رود و همین مسئله فشار خون را نیز بالا می برد و در نهایت به سیستم قلبی و ریوی فشار وارد می شود.

صالحی افزود: علاوه بر این در زمان دویدن و یا فعالیت ورزشی سنگین فرد تعریق خواهد داشت و به طور مثال ماسک های جراحی پس از چند دقیقه فعالیت خیس می شوند و کارایی خود را از دست می دهند و در عین حال ممکن است به خوبی در هنگام فعالیت روی بینی و دهان قرار نگیرند، بنابراین در چنین شرایطی استفاده از ماسک اثر چندانی ندارد و علاوه بر این منجر به فشار به سیستم قلبی-عروقی و تنگی نفس شود.

وی با تاکید بر اثر مثبت استفاده از ماسک در زمان فعالیت های سبک ورزشی و یا راه رفتن، اظهار کرد: اما در هنگام  فعالیت های ورزشی سنگین و دویدن استفاده از ماسک توصیه نمی شود و به طور کلی بر این موضوع تاکید داریم که تا حد امکان فعالیت های ورزشی سنگین بدون استفاده از ماسک و در محیط های خلوت مدنظر قرار گیرد.

این متخصص پزشکی ورزشی در خصوص استفاده از ماسک در بین ورزشکاران حرفه ای هنگام انجام تمرین نیز، گفت: در این شرایط به همان دلایلی که عنوان شد، استفاده از ماسک توصیه نمی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha