سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
کد خبر: 298213

برای کاهش یا بی اثر کردن علائم ناشی از کرونا می‌توانید از راهکارهایی مانند استفاده از دستگاه رطوبت ساز، نوشیدن آب میوه و ... استفاده کنید.

راهکارهایی برای بی‌اثر کردن علائم کرونا

سلامت نیوز:برای کاهش یا بی اثر کردن علائم ناشی از کرونا می‌توانید از راهکارهایی مانند استفاده از دستگاه رطوبت ساز، نوشیدن آب میوه و ... استفاده کنید.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ویروس کرونا که یک بیماری مسری است پس از گسترش در بین مردم، خودش را با علائم مختلفی به همگان معرفی کرد، از شایع‌ترین علامت‌های ابتلا به این بیماری گلودرد و سرفه‌های خشک است.

سازمان جهانی بهداشت از همان ابتدا کرونا را با علائمی همچون تب و لرز، گلودرد و سرفه‌های خشک به مردم معرفی کرد و از مردم خواست اگر در خود یا اطرافیانشان این علائم را مشاهده کردند به پزشک مراجعه کنند و تحت مراقبت‌های ویژه قرار بگیرند.

تا الان درمان قطعی برای این بیماری پیدا نشده است و شرکت‌های داروسازی مختلفی در تلاش هستند تا داروی درمان این بیماری را پیدا کنند.

برای کاهش علائم این بیماری به خصوص گلو درد و سرفه‌های خشک درمان خانگی وجود دارد که می‌توانیم با مصرف برخی مواد غذایی تا حدودی، التهاب ناشی از این بیماری را از بین ببریم.

راهکار‌های مختلفی وجود دارد تا علامت‌های ناشی از کرونا را تقریبا بی‌اثر کنیم:

-با اضافه کردن رطوبت هوا از دستگاه رطوبت ساز یا بخور استفاده کنیم.

- مایعات گرم مانند آبگوشت بخوریم. سوپ‌های رقیق و چای کم رنگ همراه با عسل مصرف کنیم.

- برای کمک به سیستم ایمنی در مقابله با عفونت استراحت کافی داشته باشیم.

-  با نوشیدن آب و آب میوه‌های خانگی با شیرینی کم و آب سبزیجات تازه بدنمان را هیدراته کنیم.

- حداقل دو تا سه بار و هر سه روز یک بار آب نمک قرقره کنیم. نوشیدن یا قرقره کردن سرکه سیب و عسل می‌تواند تاثیر خوبی در کاهش التهاب گلو داشته باشد.

- خوب است که به محض شروع بیماری ریشه شیرین بیان را مصرف کنید.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha