سلامت نیوز : عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: یكی از مواردی كه موجب می‌شود افراد در سنین بالا دچار تعویض مفصل زانو شوند وزن زیاد است.

منوچهر فرهمندی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تعویض مفصل زمانی انجام می‌شود كه غضروف مفصلی بیمار از بین رفته است و بیمار ناتوان می‌شود. در عین حال بیمار باید سن بالای 60 سال داشته باشد.

وی با بیان اینكه در این هنگام درمان دارویی روی فرد جواب نداده و عصا برای فرد كارایی نداشته است، یادآور شد: مفصل‌هایی مصنوعی كه در حال حاضر در بازار وجود دارند عمر بین 15 تا 20 ساله دارند.

فرهمندی تصریح كرد: تعویض مفصل در جوانان توصیه نمی‌شود و بهتر است این كار صورت نگیرد و برای آنها از درمان‌های دیگری استفاده شود.

این استادیار دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی خاطرنشان كرد: بیماران دارای وزن زیاد، ورزشكاران ورزش‌هایی مانند كشتی و كشاورزانی كه زیاد بیل می‌زنند به این عارضه درد دچار می‌شوند.

وی گفت: مفصل‌های مصنوعی كه در حال حاضر در بازار وجود دارند به طور آزاد قیمت 3 تا 3 میلیون و 200 هزار تومان فروخته می‌شود و البته بیمه‌های تكمیلی 70 تا 80 درصد آنها را می‌پردازند اما بیمه‌های تأمین اجتماعی آن را یك عمل لوكس و زیبایی می‌دانند و لذا آن را پوشش نمی‌دهند.

فرهمندی تصریح كرد: این در حالی است كه با تعویض مفصل به نوعی جان بیمار نجات می‌یابد چرا كه اگر فردی زمین‌گیر شود و توانایی راه رفتن را از دست بدهد اوره و قند وی بالا می‌رود و دچار حمله‌های قلبی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha