سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲

اعتماد به نفس نداشتن، کمبود اعتماد به نفس، خجالت کشیدن از صحبت کردن، خجالت کشیدن از انجام کاری که به صلاح است و... همیشه یکی از دغدغه های والدین، کودکان و بسیاری از خانواده ها می باشد. این موضوع پس از گذشت زمان برای بسیاری از خانواده ها بسیار آزار دهنده و ناخوشایند می شود که فرزندانشان، خجالتی و کم رو بودن رنج میبرند و به خاطر عدم اعتماد به نفس، در انجام کار ها ناموفق هستند.

اعتماد به نفس (Self-Confidence) چیست؟

سلامت نیوز: اعتماد به نفس نداشتن، کمبود اعتماد به نفس، خجالت کشیدن از صحبت کردن، خجالت کشیدن از انجام کاری که به صلاح است و... همیشه یکی از دغدغه های والدین، کودکان و بسیاری از خانواده ها می باشد. این موضوع پس از گذشت زمان برای بسیاری از خانواده ها بسیار آزار دهنده و ناخوشایند می شود که فرزندانشان، خجالتی و کم رو بودن رنج میبرند و به خاطر عدم اعتماد به نفس، در انجام کار ها ناموفق هستند.

به گزارش سلامت نیوز،  برای حل این مشکل باید ابتدا درک مناسبی از تعریف اعتماد به نفس  را داشته باشیم تا بتوانیم با انجام تکنیک های ساده ی آن را افزایش دهیم و به این فشار و نگرانی پایان دهیم.


اعتماد به نفس چیست؟

آیا تا به حال ببه این فکر کرده اید که اعتماد به نفس چیست ؟ اعتماد به نفس یا Self-Confidence از نظر خانم مهدوی نسب، یکی از عناصر موفقیت به حساب می آید و افرادی که در یک زمینه خاص موفق هستند از اعتماد به نفس بالایی برخوردار می باشند. این گونه افراد به راحتی خواسته ها و نیاز های خود را بیان می کنند؛ در نتیجه کار و روابط موفقی دارند.



اگر بخواهیم تعریف مختصری از اعتماد به نفس داشته باشیم باید بگوییم، باور و ایمان ذهنی به خود، توانایی ها، استعداد هایمان و انجام موفقیت آمیز کارها؛ در نتیجه خودباوری به خود و کارهایمان.

تصور کنید در یکی از بهترین موقعیت های زندگیتان قرار دارید و باید با یک سخنرانی تاثیر گذار، نظر سرمایه داران بزرگی را به خود جلب کنید. اگر شما از آن دسته از افراد باشید که اعتماد به نفس کافی، برای قرارگیری در چنین موقعیتی را ندارید، قطعا در سخنرانی خود موفق نمی شوید و این موقعیت را از دست می دهید.

و یا تصور کنید که فرزندتان استعداد و مهارت شگفت انگیزی دارد و برای پیشرفت و ارتقا باید در یک آزمون سرنوشت ساز شرکت کند. حال اگر فرزندتان از اعتماد به نفس کافی برخوردار نباشد، در این آزمون شکست خورده و آینده ای که برایش در نظر داشتید به کلی تباه می شود و به مراحل بالاتر نمی رسد و نه تنها خودتان ضربه روحی می خورید بلکه فرزندتان هم ممکن است به فشار روحی شدید وافسردگی دچار شود؛ اما اگر فرزندتان اعتماد به نفس بالایی داشته باشد، قطعا هیچ کدام از این مشکلات پیش نمی آید و در آزمون قبول می شود. در آینده نیز به فرد موفقی تبدیل خواهد شد.

قبل از هر کاری به آینده شغلی خودتان و یا فرزندانتان فکر کنید و از همین حالا شروع کنید تا مشکل عدم اعتماد به نفس را به طور کامل حل نمایید. حال ممکن است بپرسید چگونه؟

پیشنهاد ما به شما برای افزایش اعتماد به نفس، استفاده از سیدی و فیلم های آموزشی یک متخصص و مشاور درجه یک به نام خانم نازنین مهدوی نسب می باشد. یکی از پکیج های خانم مهدوی نسب که در رابطه با اعتماد به نفس است، همه راهکار های تقویت اعتماد به نفس و افزایش اعتماد به نفس با برنامه ریزی ذهنی آورده شده است. شما می توانید با تهیه این پکیج کامل، مشکلات عدم اعتماد به نفس خودتان، همسرتان و حتی فرزندانتان را به طور کامل حل کنید.

افزایش اعتماد به نفس موجب می شود که شما در تمام موقعیت های زندگی، پیروز بیرون بیایید؛ اما اعتماد به نفس را با غرور و عزت نفس اشتباه نگیرید. افراد مغرور همیشه در حال ثابت کردن خودشان به دیگران هستند و به نظرات دیگران هیچ توجهی نمی کنند و نظر خودشان را به بقیه قالب می کنند. فردی که دارای اعتماد به نفس واقعی است، به نظرات دیگران احترام گذاشته و با اطرافیان در کاری که مطمئن نیست مشورت می کند و به دنبال ثابت کردن خود به دیگران نیست.


اهمیت اعتماد به نفس

همه ما دوست داریم یک زندگی عالی و پر از آرامش داشته و به اهدافمان برسیم و آدم موفقی باشیم. اهمیت اعتماد به نفس را در جمله بالا می توانیم ببینیم.

باید بگوییم، افراد موفق هیچ تفاوتی با ما ندارند و فقط اعتماد به نفس است که توانسته به آنها در غلبه بر ترس هایشان کمک کند تا بتوانند به موفقیتی که اکنون به دست آورده اند، برسند.



اگر شما نیز به دنبال به دست آوردن موفقیت بزرگ و ساختن زندگی مورد نظرتان هستید، کافی است در هر مرحله از زندگی، اعتماد به نفس بالایی داشته و به توانایی ها و استعداد هایتان باور قلبی داشته باشید با ترس های مختلفی که در طول مسیر به سراغتان می آید مبارزه کنید و در مواجهه با شکست ها، باز هم مسیرتان را ادامه دهید.

قطعا در اطرافیان خود دیده اید و یا این تجربه را داشته اید که برخی از افراد هستند که بیشتر از یک فرد موفق کار می کنند؛ اما متاسفانه ذره ای از بازدهی افراد موفق را ندارند و همیشه به دنبال پیدا کردن جوابی برای آن هستند که چرا من به با اینکه از بقیه بیشتر کار می کنم اما به اون موفقیتی که اونا دارن نمیرسم؟ این افراد هم اهداف بزرگی دارند و هم تنبل نیستند و در رسیدن به اهدافشان تلاش می کنند و هم استعداد و توانایی انجام آن کار را دارند. پس مشکل کجاست؟

مشکل دقیقا نداشتن اعتماد به نفس کافی در کارشان است و تنها تفاوتشان با افراد موفق همین یک مورد است. آنها می ترسند که کار ها به خوبی پیش نروند و از پس مشکلات بر نیایند، به همین دلیل است که بیشتر از یک فرد موفق کار می کنند؛ اما ذره ای از موفقیت آنها را هم ندارند و این یکی از علل کمبود اعتماد به نفس به شمار می آید.


پکیج های آموزشی افزایش اعتماد به نفس

پکیج های اعتماد به نفس + من خانم نازنین مهدوی نسب یکی از موثر ترین پکیج های صوتی است که تا به الان افرادی که از این پکیج استفاده کرده اند به موفقیت های بزرگی که حتی فکرش را هم نکرده بودند، دست یافتند. پیشنهاد ما به شما این است که اگر به فکر آینده خود، خانواده و فرزندانتان هستید، همین الان این پکیج فوق العاده را تهیه کرده و در زندگیتان یک تحول شگرف ایجاد کنید.

اگر افرادی را می شناسید که از کمبود اعتماد به نفس رنج می برند و سال هاست، کار های زیادی انجام داده اند و به موفقیتی که باید برسند به علت کمبود اعتماد به نفسشان نرسیده اند، با معرفی این پکیج و سی دی های آموزشی به آنها، کمک بسزایی را در متحول شدن زندگیشان کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha