سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 298236

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که با یک آزمایش ساده خون می‌توان متوجه شد که وضعیت کدام بیمار مبتلا به کووید-۱۹ وخیم‌تر شده یا جان خود را از دست می‌دهد.

تشخیص موارد خطرناک کرونا با آزمایش خون

سلامت نیوز: نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که با یک آزمایش ساده خون می‌توان متوجه شد که وضعیت کدام بیمار مبتلا به کووید-۱۹ وخیم‌تر شده یا جان خود را از دست می‌دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر «خوان رایز» استادیار دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی دانشگاه «جرج واشنگتن» در آمریکا گفت: زمانی که برای اولین بار درمان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ را آغاز کردیم،  مشاهده کردیم که وضعیت آنها بهتر یا بدتر می شود اما علت آن را نمی دانستیم.


به گزارش خبرگزاری یونایتدپرسوی افزود: برخی مطالعات اولیه که در چین انجام شده بودند،  نشان می دهند که نشانگرهای زیستی خاصی با پیامدهای بد این بیماری همراه هستند. ما تمایل داشتیم که مشاهده کنیم آیا چنین موردی درخصوص بیماران مبتلا به کرونا در آمریکا نیز صدق می کند.  
رایز و همکارانش در این مطالعه حدود ۳۰۰ بیمار مبتلا به کرونا را که در فاصله زمانی میان ۱۲ مارچ تا ۹ مه ۲۰۲۰ در بیمارستان جرج واشنگتن بستری شده بودند، مورد ارزیابی قرار دادند.  


آنها متوجه شدند که از این تعداد بیمار، ۲۰۰ نفر آنها از تمام زیست نشانگرهای مورد مطالعه به نام های IL-۶, D-dimer, CRP, LDH و ferritin برخوردار بودند. سطوح بالاتر این نشانگرها با التهاب و اختلالات خون ریزی و افزایش خطر بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان و نیاز به حمایت با دستگاه کمک تنفسی ارتباط داشت.


دکتر «شانت آیانیان» استادیار دانشکده پزشکی و علوم بهداشتی دانشگاه جرج واشنگتن و نویسنده این مطالعه گفت: امیدواریم که این زیست نشانگرها به پزشکان در تعیین میزان تهاجمی که لازم است برای درمان بیماران بکار گیرند و دیگر اینکه آیا بیمار باید مرخص شود یا خیر و نحوه نظارت بر بیمارانی که به خانه می روند و نیز سایر تصمیمات بالینی کمک کند.  


این محققان گفتند: در حال حاضر پزشکان خطر وخیم تر شدن کووید-۱۹ و یا کشنده بودن این وضعیت را از روی سن و وضعیت های پزشکی بیمار تعیین می کنند اما این آزمایش ساده خون به پزشکان در تصمیم گیری های بالینی کمک می کند.  
این مطالعه در مجله Future Medicine منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha