رئیس هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، از خرید دو هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی تولید داخل خبر داد.

خرید ۲۰۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی تولید داخل

سلامت نیوز:رئیس هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، از خرید دو هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی تولید داخل خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مهدی یوسفی، شب گذشته در ارتباط تلفنی گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، گفت: در حوزه سی تی اسکن مدتی است که شرکت دانش بنیان مجوز تولید داخل را گرفته است و قبلاً در حوزه دانش بنیان حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای آنها تأمین هزینه کردیم.
وی افزود: حتی پیش از کرونا حدود ۲ هزار دستگاه ونتیلاتور از تولید کنندگان داخلی خریدیم.


یوسفی ادامه داد: از زمانی که تولید کننده داخلی سی تی اسکن مجوز تولید گرفت تفاهمنامه ای را بستیم.
رئیس هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، گفت: در حوزه سلامت, باور عمومی نقش مهم دارد و برخی از نگرانی‌ها وجود دارد و همچنین تعارض منافع هم دخالت دارد. وقتی عزم دولتی مبنی بر خرید از تولیدات داخلی وجود دارد با این مشکلات مقابله می‌کند.


یوسفی افزود: تاکنون بالغ بر ۲,۰۰۰ میلیارد تومان برای تضمین خرید تولید داخل بدون اینکه کالا تحویل گرفته باشیم وارد مقوله تفاهمنامه و قرارداد شدیم.
وی با اشاره به ۴۳۵ میلیون یورو صرفه جویی ارزی به دنبال خرید تجهیزات پزشکی تولید داخل، گفت: غیر از دستگاه‌های سی تی اسکن، در ساخت دستگاه‌های رادیوتراپی و دیالیز جزو معدود کشورها هستیم.

 
رئیس هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، ادامه داد: با توجه به کمبود منابع ارزی, از تولیدات داخل نفع می بریم و تأمین تجهیزات پزشکی هم آسان‌تر می‌شود.


یوسفی افزود: در ایام کرونا که به علت تحریم‌های ظالمانه محدودیت‌هایی داشتیم اگر تولیدکنندگان داخلی نبودند، بسیاری از مراکز درمان ما توان خدمات رسانی به بیماران را نداشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha