سلامت نیوز : تعویق پرداخت بیمه ها باعث ایجاد یك سیكل معیوب در سیستم نظام سلامت شده است به طوریكه در ابتدا به ضرر بیمارستانها ونهادهای مرتبط با نظام سلامت و در نهایت به ضرر مردم است.

مدیر كل دفتر ارزیابی فن آوری و تدوین استاندارد و تعرفه سلامت  گفت: یكی از دلایل مهم در تاخیر پرداخت مطالبات بیمه ها در نظام سلامت تعدد سازمان های بیمه گر است چرا كه هر كدام از این سازمان ها با مشكلات مالی و سیاست های مختلف خود در رسیدگی به اسناد اداره می شوند و سیاست های هر كدام از این سازمان ها با یكدیگر متفاوت است.
دكتر علیرضا اولیائی منش ادامه داد: بر اساس قانون، تمامی سازمان های بیمه گر موظف اند تا دو هفته پس از دریافت اسناد 60 درصد از مبلغ اسناد را پرداخت كنند و 40 درصد دیگر را برای رسیدگی به مشكلات اسناد نزد خود نگه دارند ولی متاسفانه تمامی این مبلغ را نزد خود نگه می دارند و در پروسه های 5 تا 6 ماهه و گاهی با زمانی طولانی تر پرداخت می كنند.
وی اضافه كرد: جریان ارسال منابع از بیمه ها به بیمارستان ها جریان ناسالمی است و این جریان باعث تاخیر بیش از اندازه پرداخت بدهی بیمه ها شده و در نهایت با ایجاد یك سیكل معیوب،كارانه پزشكان هم با تعویق پرداخت می شود و مشكلات متفاوتی را در نهایت برای مردم ایجاد می كند.
مدیر كل دفتر ارزیابی فن آوری و تدوین استاندارد و تعرفه سلامت خاطر نشان كرد: در برخی موارد ارسال اسناد به سازمان های بیمه گر دارای مشكل است ولی هیچ دلیلی نباید باعث تاخیر پرداخت بدهی بیمه ها شود چراكه بسیاری از بیمارستان ها با تعرفه های غیر واقعی كار می كنند و عدم پرداخت بیمه ها عوارض نامناسبی بر روی سیستم اداره آنها می گذارد.
دكتر اولیائی منش درباره اجرایی شدن برنامه پنجم توسعه گفت: بر اساس قانون پنجم توسعه سازمان بیمه سلامت كه از مجموع چند سازمان بیمه گر تشكیل می شود نقش مهمی در پرداخت به موقع بدهی بیمه ها خواهد داشت چراكه وقتی با یك سازمان بیمه روبه رو باشیم مشكلات و نقایص كار به خوبی معلوم می شود و با یك سازمان برای رفع مشكلات وارد تعامل می شویم و به همین دلیل اجرایی شدن برنامه پنجم توسعه نقش مهمی در حل مشكلات نظام سلامت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha