چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
کد خبر: 298274

داروهای لاغری تایید شده و معتبر باید به توصیه پزشکان مصرف و برای افرادی تجویز ‌شود که نمایه توده بدنی مصرف کننده بالاتر از ۳۰ باشد، یعنی افراد باید در مرحله چاقی درجه ۲ قرار داشته باشند و به بیماری خاصی هم مبتلا نباشند، در غیر اینصورت مرگ‌آور است.

داروهای لاغری چه وقت مرگ‌آور است؟

سلامت نیوز: داروهای لاغری تایید شده و معتبر باید به توصیه پزشکان مصرف و برای افرادی تجویز ‌شود که نمایه توده بدنی مصرف کننده بالاتر از ۳۰ باشد، یعنی افراد باید در مرحله چاقی درجه ۲ قرار داشته باشند و به بیماری خاصی هم مبتلا نباشند، در غیر اینصورت مرگ‌آور است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،عضو هیات مدیره انجمن تغذیه ایران افزود: تبلیغات گسترده و فریبنده سایت‌های تبلیغاتی و شبکه‌های ماهواره‌ای در حالی به مصرف چشمگیر انواع داروهای لاغری در کشور دامن زده که متخصصان با صراحت بر بی اثر بودن و عوارض خطرناک این داروها تاکید دارند و در سال های اخیر شاهد افزایش تعداد مصرف کنندگان هستیم.


ضیاء مظهری اظهار داشت: در حالیکه بدون رژیم غذایی مناسب و ورزش، کم کمتر وزن اثرگذار نیست و  اغلب داروهای لاغری که از سوی مردم خودسرانه مصرف می شوند، کاهش آب بدن در کوتاه مدت را به دنبال دارند و از این رو مصرف کنندگان تصور می کنند که داروها اثر مطلوب به دنبال داشته بدون  اینکه بدانند چگونه سلامتی خود را به بازی گرفته اند.


این متخصص تغذیه ادامه داد: اغلب افراد چاق یا کسانی که نگران اضافه وزن هستند، بدون توجه به رعایت رژیم غذایی و ورزش مداوم به مصرف انواع مواد خوراکی و نوشیدنی ها می پردازند. بعد هم به جست وجوی راه های میانبر و کوتاه مدت برای کاهش وزن می پردازند. حال آن که علم پزشکی به روشنی ثابت کرده که اضافه وزن خزنده و آرام می آید و در صورت بی توجهی و سهل انگاری گزنده خارج می شود.


مظهری تاکید کرد: مردم داروهای لاغری را از آرایشگاه ها، باشگاه های ورزشی، عطاری ها و سوپرمارکتها  به خصوص سفارشات تلفنی و اینترنتی عرضه شده خریداری نکنند زیرا داروها فقط بنابر ضرورتی و با تشخیص متخصص از داروخانه ها باید تهیه و مصرف شود.


به گفته وی، در حال حاضر تعداد اندکی از قرص های لاغری موجود در بازار از سوی سازمان های معتبر تایید شده اند که مصرف آنها نیز برای مدت کوتاهی مجاز است، بیشتر داروهای مزبور نیز قرص های ضداشتها هستند که باید از سوی پزشکان و به مقدار لازم تجویز شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha