سلامت نیوز :رفتار صحیح در منزل و آموزش ایمنی در ارتباط با وسایل گاز سوز، بهترین طریقه آموزش کاربرد این وسایل برای کودکان است.
كارشناس آموزش اداره پیشگیری از حوادث اورژانس كشورضمن بیان این مطلب اظهار داشت: والدین باید مراقب کودک خود باشند و آنها را تنها در خانه نگذارند و از خطراتی که تهدیدشان می کند، آگاه كنند.
آرزو دهقانی توصیه كرد:‌ والدین باید به كودكان خود یاد بدهند كه هر وقت کبریت یا فندکی پیدا کردند آن را به والدین خود تحویل داده و اصلاً چیزی را آتش نزنند، به آنها آموزش دهند كه دستگاه اعلام حریق چه کار می کند و صدای زنگ آن نشانه چیست.
وی افزود:‌ كودكان باید آموزش ببینند تا هنگام مشاهده آتش، فریاد زده و فوراً از خانه خارج شوند، هنگام آتش سوزی نگران اسباب بازی های خود نباشند و هرچه سریعتر از خانه خارج شوند همچنین به کودکان خود خطر باز بودن شیرگاز فر آشپزخانه را نیز تعلیم دهند.
كارشناس آموزش اداره پیشگیری از حوادث اورژانس كشور تصریح كرد:‌ والدین باید سعی کنند حتی الامكان از شعله های عقبی اجاق گاز جهت طبخ غذا و درست كردن چای استفاده كنند زیرا کودکان  دوست دارند که با دسته قابلمه و تاوه بازی کنند و بنابراین بهتر است اطراف اجاق گاز حفاظ ایمنی گذاشته شود و دسته قابلمه و تاوه به سمت داخل اجاق گاز یا روی میز قرار داده شود.
به گفته وی،‌ کودکان کم سن سال و نو پا بیشتر در معرض خطر هستند چون بسیار کنجکاوند و خطر آتش و سوختگی را درک نمی کنند.
دهقانی خاطرنشان كرد:‌ پس از اتمام اتوکشی، اتو را فوراً از برق کشیده و دور از دسترس کودکتان قرار دهند بدانند که کودک می تواند سیم اتو را بکشد، پس هرگز اتو را در محل مرتفع قرار ندهند و هیچ وقت کودک را در خانه تنها نگذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha