سلامت نیوز :مدیر کل دفتر ارزیابی فناوری و تدوین استاندارد و تعرفه سلامت وزارت بهداشت گفت: بسیاری از بیمارستانها با تعرفه های غیر واقعی کار می کنند و عدم پرداخت بیمه ها عوارض نامناسبی بر روی سیستم اداره آنها می گذارد.
به گزارش مهر دکتر علیرضا اولیائی منش اظهارداشت: تعویق پرداخت بیمه ها باعث ایجاد یک سیکل معیوب در سیستم نظام سلامت شده است به طوریکه در ابتدا به ضرر بیمارستانها و نهادهای مرتبط با نظام سلامت و در نهایت به ضرر مردم است.

وی گفت: یکی از دلایل مهم در تاخیر پرداخت مطالبات بیمه ها در نظام سلامت تعدد سازمان های بیمه گر است چرا که هر کدام از این سازمان ها با مشکلات مالی و سیاست های مختلف خود در رسیدگی به اسناد اداره می شوند و سیاست های هر کدام از این سازمان ها با یکدیگر متفاوت است.

اولیائی منش ادامه داد: بر اساس قانون، تمامی سازمانهای بیمه گر موظف اند تا دو هفته پس از دریافت اسناد 60 درصد از مبلغ اسناد را پرداخت کنند و 40 درصد دیگر را برای رسیدگی به مشکلات اسناد نزد خود نگه دارند ولی متاسفانه تمامی این مبلغ را نزد خود نگه می دارند و در پروسه های 5 تا 6 ماهه و گاهی با زمانی طولانی تر پرداخت می کنند.

وی افزود: جریان ارسال منابع از بیمه ها به بیمارستانها جریان ناسالمی است و این جریان باعث تاخیر بیش از اندازه پرداخت بدهی بیمه ها شده و در نهایت با ایجاد یک سیکل معیوب،کارانه پزشکان هم با تعویق پرداخت می شود و مشکلات متفاوتی را در نهایت برای مردم ایجاد می کند.
 
مدیر کل دفتر ارزیابی فن آوری و تدوین استاندارد و تعرفه سلامت وزارت بهداشت گفت: در برخی موارد ارسال اسناد به سازمانهای بیمه گر دارای مشکل است ولی هیچ دلیلی نباید باعث تاخیر پرداخت بدهی بیمه ها شود چراکه بسیاری از بیمارستانها با تعرفه های غیر واقعی کار می کنند و عدم پرداخت بیمه ها عوارض نامناسبی بر روی سیستم اداره آنها می گذارد.
 
اولیائی منش درباره اجرایی شدن برنامه پنجم توسعه گفت: بر اساس قانون پنجم توسعه سازمان بیمه سلامت که از مجموع چند سازمان بیمه گر تشکیل می شود نقش مهمی در پرداخت به موقع بدهی بیمه ها خواهد داشت چراکه وقتی با یک سازمان بیمه روبه رو باشیم مشکلات و نقایص کار به خوبی معلوم می شود و با یک سازمان برای رفع مشکلات وارد تعامل می شویم و به همین دلیل اجرایی شدن برنامه پنجم توسعه نقش مهمی در حل مشکلات نظام سلامت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha