یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
کد خبر: 298390

پزشكان با مطالعه یك بیماری تاثیرگذار بر كودكان كه به ویروس كرونا مرتبط است دریافته‌اند كه تغییرات قابل توجهی در گلبول‌های سفید این بیماران به وجود آمده است.

تغییر در گلبول‌های سفید در كودكان مبتلا به كرونا

سلامت نیوز: پزشكان با مطالعه یك بیماری تاثیرگذار بر كودكان كه به ویروس كرونا مرتبط است دریافته‌اند كه تغییرات قابل توجهی در گلبول‌های سفید این بیماران به وجود آمده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،این تحقیق جدید نشان می‌دهد شاید این یافته‌ها به پزشكان كمك كند تا میزان مقاومت یك فرد در برابر درمان‌های فعلی را پیش‌بینی كنند. محققان انگلیسی دریافته‌اند كودكان در طول همه‌گیری ویروس كرونا به یك سندرم التهابی چند سیستمی جدید مبتلا شده‌اند. علائم این بیماری تب و التهاب است و متخصصان گقته‌اند این بیماری بسیار نادر است.

سندرم التهابی چند سیستمی كودكان كه در حال حاضر با عفونت ناشی از كووید-19 ارتباط دارد، یك بیماری جدید است و با بیماری كاوازاكی و همچنین سندرم شوك سمی (توكسیك) ویژگی‌های مشتركی دارد. علائم این بیماری نوظهور شامل تب، التهاب و همچنین شواهدی از نارسایی اعضایی است كه منجر به اختلال در عملكرد قلب، فشار خون پایین و تشنج‌های مرگ‌آور می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha