متخصصان دانشكده بهداشت و طب استوایی در لندن، داروی جدیدی را معرفی كرده‌اند كه می‌تواند خونریزی مغزی ناشی از آسیب‌های وارده به این عضو حیاتی را كاهش دهد.

سلامت نیوز : متخصصان دانشكده بهداشت و طب استوایی در لندن، داروی جدیدی را معرفی كرده‌اند كه می‌تواند خونریزی مغزی ناشی از آسیب‌های وارده به این عضو حیاتی را كاهش دهد.

به گزارش ایسنا، این متخصصان دارویی مفید و كم هزینه موسوم به «اسید ترانكزامیك» تولید كرده‌اند كه از خونریزی مغزی بعد از آسیب‌های وارد شده به سر جلوگیری می‌كند. آمارها نشان می‌دهد كه هر ساله میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به دلیل آسیب‌هایی كه در اثر مواردی چون تصادف به مغزشان وارد می‌شود، تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند. در حال حاضر هیچ درمان قطعی برای این آسیب‌دیدگی‌ها كه بیشتر نیز در جوانان رخ می‌دهد، وجود ندارد.

به گفته متخصصان انگلیسی در دانشكده بهداشت و طب استوایی لندن، داروی اسید ترانكزامیك می‌تواند سبب كاهش خونریزی در مغز شده و در نهایت از مرگ بیماران مبتلا به ضایعات مغزی جلوگیری كند.

نتایج آزمایشات بالینی نشان داد در بیمارانی كه داروی اسید ترانكزامیك مصرف كرده‌اند، پیشرفت خونریزی مغزی كم شده و احتمال ابتلا به ناتوانی و معلولیت در آنها كاهش پیدا می‌كند.

به گزارش پایگاه اینترنتی تروت دایو، دكتر پابلو پرل از متخصصان اصلی در این آزمایشات خاطرنتشان كرد: اگر مطالعات بیشتر تاثیر قطعی این داروی ارزان قیمت را تایید كند در آینده كاربردهای فراوانی در مراقبت‌های بهداشتی و پزشكی خواهد داشت.

این مطالعه در مجله طب انگلیس منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha