دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 298446

آسم بیماری غیرواگیرداری همچون كووید-19 است كه سیستم تنفسی را درگیر می‌كند و سالانه باعث مرگ و میر تعداد زیادی از مبتلایان می‌شود. آسم نیز همانند كرونا ویروس درمان قطعی نداشته ویكی از راه‌های اصلی مقابله با این بیماریكنترل حملات آن است.

خبر واكسن كرونا و هشدار برای مبتلایان به آسم

سلامت نیوز:آسم بیماری غیرواگیرداری همچون كووید-19 است كه سیستم تنفسی را درگیر می‌كند و سالانه باعث مرگ و میر تعداد زیادی از مبتلایان می‌شود. آسم نیز همانند كرونا ویروس درمان قطعی نداشته ویكی از راه‌های اصلی مقابله با این بیماریكنترل حملات آن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،از این رو رعایت پروتكل‌های پیشگیری از حملات آسم برای مبتلایان ضروری است.در روزهای اخیر كه جهان درگیر عالمگیر شدن ویروس كرونا است و اخبار ضد و نقیضی از نحوه درمان یا ایمیونیزاسیون در برابر كووید-19 مطرح است برخی كشورها ادعای ساخت واكسنضد كرونا را دارند كه این امر باعث افزایش امیدواری عموم مردم گشته است.

انتشار این‌گونه اخبار باعث‌شده برخی از مردم متاثر از برخی شبكه‌های اجتماعی پروتكل‌های پیشگیری از كروناویروس را به‌خوبی رعایت نكنند كه این‌گونه اقدامات باعث افزایش خطر  برای خود و خانواده‌های این افراد می‌شود. به این ترتیب اگر در خانواده یا آشنایان آنها افراد مبتلا به آسم باشند، همین بی‌توجهی به پروتكل‌ها باعث افزایش خطر ابتلا و درگیری بیماران مبتلا به آسم می‌شود.

با توجه به فرآیند تقریبا طولانی تولید واكسن و اخذ مجوزهای لازم برای استفاده عموم، حتی اگر واكسن موثری نیز تولید شود، مدتی زمان می‌برد تا به دست مردم برسد. لذا توصیه می‌شود كه افراد و به‌ویژه مبتلایان به آسم و خانواده این افراد تمام پروتكل‌های بهداشتی و نیز راهكارهای جلوگیری از حملات آسم را به‌كار برده و خودسرانه اقدامی خلاف جهت توصیه مراجع رسمی انجام ندهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha