سلامت نیوز : دانشیار دانشگاه علوم‌پزشكی تهران گفت: در فصل تابستان آلرژی و حساسیت‌های چشمی شدت می‌یابد؛ شست‌وشوی مكرر چشم با آب سرد و استفاده از داروی‌های مناسب با نظر پزشك می‌تواند مانع از تشدید این بیماری‌ها شود.

حیدر سیاتیری در گفت‌وگو با فارس آلرژی و حساسیت‌های چشمی را یكی از بیماری‌های شایع چشم در فصل تابستان بیان كرد و اظهار داشت: معمولاً بیماری‌های فصلی چشم در نوجوانان دیده می‌شود.

وی گفت: در بیشتر موارد دختران به بیماری‌های فصلی چشم مبتلا می‌شوند كه این بیماری خود را با خارش، سوزش و اشك‌ریزش نشان می‌دهد البته این دسته از بیماری‌های چشمی با افزایش سن كاهش می‌یابد.

دانشیار دانشگاه علوم‌ پزشكی تهران با بیان اینكه آلرژی و حساسیت‌های چشمی بیشتر در فصل بهار شروع می‌شود، افزود: در فصل تابستان این بیماری‌ها شدت پیدا می‌كند؛ شست‌وشوی مكرر چشم با آب سرد و استفاده از داروی‌های مناسب با نظر پزشك، از جمله اقداماتی است كه می‌تواند مانع از تشدید بیماری شود.

سیاتیری ادامه داد: افراد مبتلا به حساسیت‌های چشمی باید از مالیدن چشم‌‌های خود پرهیز كنند چرا كه این اقدام موجب تورم پلك و به دنبال آن قوز قرنیه می‌شود و ترس از نور و كاهش دید را به دنبال خواهد داشت.

این متخصص اطفال، تابش نور خورشید را از عوامل تشدید حساسیت‌های چشمی دانست و خاطرنشان كرد: استفاده از عینك‌های آفتابی و كلاه‌های‌ لبه‌دار نیز به این افراد توصیه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha