سلامت نیوز : یك متخصص اطفال گفت: افراد خصوصاً كودكان از خوردن سالاد و سبزی رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها پرهیز كنند چرا كه در شستن آنها نكات بهداشتی رعایت نشده و مصرف آنها عامل ابتلا به اسهال است.

امیرابراهیم صفر‌زاده در گفت‌وگو با فارس با بیان اینكه در فصل تابستان بیماری‌ اسهال و استفراغ شیوع بیشتری پیدا می‌كند، اظهار داشت: این مسئله به دلیل گرما، مسافرت، ویروس و میكروب‌های حاد این فصل است.

وی گفت: استفاده از غذاهای بیرون از منزل، عدم رعایت استانداردهای‌ بهداشتی در رستوران‌ها و اقامت در هتل‌ها موجب بروز بیماری‌های گوارشی از جمله اسهال و استفراغ خصوصاً در كودكان می‌شود.

این متخصص اطفال تأكید كرد: توصیه می‌شود تمام افراد خصوصاً كودكان از خوردن سالاد و سبزی رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها پرهیز كنند چرا كه در شستن آنها نكات بهداشتی رعایت نمی‌شود و با خوردن آنها زمینه ابتلا به بیماری های گوارشی نظیر اسهال و استفراغ به وجود می‌آید.

وی درباره اقداماتی كه به پیشگیری از ابتلا كودكان به بیماری‌های گوارشی در فصل گرما كمك می‌كند، افزود: برای پیشگیری از ابتلای كودكان به بیماری‌های گوارشی نظیر اسهال و استفراغ در فصل تابستان توصیه می‌شود از منبع آب آشامیدنی، اطمینان حاصل شود البته امروزه در تمام نقاط كشور تهیه آب‌ آشامیدنی سالم و بهداشتی كار دشواری نیست.

صفرزاده، طوفان شن و وزش باد همراه با گرد و خاك را یكی دیگر از عوامل بروز بیماری‌های گوارشی در فصل تابستان بیان كرد و اظهار داشت: متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد ورود گرد و غبار از كشورهای همسایه هستیم؛ این مسئله منجر به بروز آلرژی و حساسیت در كودكان می‌شود ضمن اینكه بیماری‌های تنفسی مزمن و آسم را نیز در آنها تشدید می‌كند.

وی خاطرنشان كرد: گرد و غبار به همان نسبت كه زمینه آلرژی و آسم را فعال می‌كند، حاوی مواد بیماری‌زا و میكروبی است، از این رو توصیه می‌شود برای پیشگیری از عفونت‌های گوارشی، كودكان تا حد امكان از منزل خارج نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha