سلامت نیوز : یك كارشناس اعتیاد گفت: ضعف آموزش از مشكلات اصلی درمان اعتیاد است و این ضعف در آینده گریبان جامعه را خواهد گرفت.

سعید صفاتیان در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: ضعف آموزش یكی از مشكلات اصلی درمان اعتیاد در كشور ما به شمار می‌رود. پزشكان فقط درمان 14 روزه با متادون را آموزش دیده‌اند و درمان داروهای روانگردان را آموزش ندیده‌اند.

وی گفت: وزارت بهداشت باید برای پزشكان دوره‌های آموزشی را برگزار كنند و اگر آموزش پزشكان توسعه پیدا كند، در زمینه درمان معتادان بسیار مؤثر خواهد بود.

این كارشناس اعتیاد افزود: هرچقدر ضعف در آموزش داشته باشیم، این ضعف در آینده گریبانگیر افراد جامعه خواهد بود در این صورت نمی‌توانیم با مواد صنعتی برخورد علمی داشته باشیم بلكه آموزش‌های لازم باید توسط وزارت بهداشت ارائه شود و بر این آموزش‌ها نظارت دقیق را نیز داشته باشد چرا كه متولی آموزش پزشكان وزارت بهداشت است.

صفاتیان اضافه كرد: برخی افراد تأكید می‌كنند كه از مدل‌های خارجی برای درمان معتادان استفاده كنند ولی باید دانست كه این مدل‌های درمان با توجه به شرایط اجتماعی خاص این كشورهاست و ممكن است چارچوب آن یكی باشد ولی محتوای آن متفاوت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha