چون قرار است چند ساعت با ماسک سر جلسه بنشینید لازم است تنفس‌ مناسب داشته باشید. در این چند روز حتما تنفس‌ عمیق را تمرین کنید، حداقل روزی ۳ تا ۵ بار و هر بار ۴ تا ۵ نفس عمیق بکشید و سعی کنید اکسیژن را تا انتهای ریه‌ها فرو ببرید.

توصیه‌هایی برای کاهش استرس کنکوری‌ها در روزهای کرونایی

سلامت نیوز:  چون قرار است چند ساعت با ماسک سر جلسه بنشینید لازم است تنفس‌ مناسب داشته باشید. در این چند روز حتما تنفس‌ عمیق را تمرین کنید، حداقل روزی ۳ تا ۵ بار و هر بار ۴ تا ۵ نفس عمیق بکشید و سعی کنید اکسیژن را تا انتهای ریه‌ها فرو ببرید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،این تمرین کمک می‌کند استرس کاهش و اکسیژن‌رسانی افزایش یابد.  در شب‌های منتهی به کنکور حتما خواب کافی داشته باشید، به‌موقع خوابیدن موجب کاهش استرس، تقویت سیستم ایمنی و افزایش تمرکز می‌شود.  روزانه حداقل ۱۰ تا ۱۵ دقیقه فعالیت آرام، نرمش یا پیاده‌روی با سرعت کم داشته باشید؛ چرا که تحرک، تمرکز و جریان خون مغزی را افزایش می‌دهد. 

افرادی که از یبوست رنج می‌برند و وضعیت گوارشی چندان مناسبی ندارند، روزی ۶ عدد انجیر تازه، ۲ عدد قبل از هر وعده غذایی مصرف کنند.  از مصرف غذاهای حجیم و آماده، همچون سوسیس، کالباس، پیتزا، الویه، سس مایونز و نوشابه خودداری کنید.  بهترین ماده غذایی در وعده صبحانه، زرده تخم مرغ عسلی است، بهتر است از سفیده آن استفاده نکنید. زرده تخم مرغ خون‌رسانی را افزایش می‌دهد. 

مصرف مربای سیب و به، علاوه بر تقویت قلب و مغز و کبد، به بهبود وضعیت گوارش هم کمک می‌کند.   مصرف حریره بادام در وعده صبحانه یا میان وعده، به افزایش حافظه، تمرکز، خون‌رسانی و تقویت مغز منجر خواهد شد.  شیربادام به عنوان میان‌وعده عصرانه بسیار مقوی است. این نوشیدنی نشاط شما را افزایش می‌دهد و کمک می‌کند دیرتر خسته شوید.

  فالوده سیب هم میان‌وعده مناسبی است که از مخلوط ۲ عدد سیب رنده شده با کمی زعفران، عسل، عرق بیدمشک و کمی گلاب تهیه می‌شود.  در وعده ناهار و شام از غذاهای دیرهضم استفاده نکنید، چرا که خواب‌تان دچار اختلال می‌شود.  اگر برنج می‌خورید بهتر است در این روزها مقدار آن را کم و سعی کنید به صورت آبکش و با افزودنی مثل شوید، زیره و زعفران همراه باشد.  کمی گوشت، مرغ یا بلدرچین آب پز یا کبابی نیز برای وعده های اصلی گزینه‌های مناسبی هستند چرا که هضم راحت‌تری دارند و مصرف آن ها موجب می‌شود هوشیاری بهتری داشته باشید. 

از مصرف ترشی پرهیز کنید چرا که مصرف ترشی ضعف سیستم عصبی را به همراه دارد و ممکن است به فراموشی برخی مطالب منجر شود.  بهتر است سالاد و دسرهای شیرین همراه با غذا مصرف نشود. همچنین اگر تمایل به خوردن شیرینی احساس شد، بهتر است شیرینی‌های طبیعی در حد تعادل استفاده شود.  زیتون و سبزی خوردن بهترین انتخاب برای مصرف در کنار وعده اصلی محسوب می‌شوند.  یکی از بهترین اقدامات برای کاهش استرس بوییدن سیب، به، گلاب، گل مریم، گل یاس، بهار نارنج و بیدمشک است.  

مخلوط آب و گلاب تهیه و به صورت‌تان اسپری کنید و روی بالشت‌تان کمی گلاب یا روغن گل سرخ بریزید.  مصرف مواد غذایی با طبع گرم همچون زنجبیل ممکن است باعث بی‌قراری  و اضطراب شود.  نوشیدنی ترکیبی از یک قاشق مرباخوری تخم بالنگو، نصف لیوان گلاب و نصف لیوان آب با کمی شکر بهترین گزینه برای همراه بردن سر جلسه کنکور است، چرا که علاوه بر تامین آب مورد نیاز بدن، به کاهش اضطراب منجر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha