سلامت نیوز :مدیر شبكه بهداشت و درمان خرمشهر گفت: مهم‌ترین راه انتقال بیماری التور، آب آلوده به میكروب است.

احسان الله منفردنیاكی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تعریق یكی از عملكردهای طبیعی بدن است كه همواره با گرم شدن هوا و آغاز فصل تابستان شدت پیدا می كند.
وی با بیان اینكه هوای گرم، استرس مزمن، تب و عفونت، سرطان، حمله قلبی و یائسگی می‌تواند از علل تعریق باشد گفت: تعریق زیاد موجب بر هم خوردن تعادل مواد معدنی در بدن می‌شود و برای جبران آن باید آب فراوان نوشید.
مصرف انواع میوه و سبزیجات تازه نیز به‌خوبی می‌تواند زمینه كمبود مواد و املاح مورد نیاز را در فصل تابستان فراهم كند.
مدیر شبكه بهداشت و درمان خرمشهر ادامه داد: برای پیشگیری از تعریق زیاد باید به‌طور مرتب حمام كرده و همواره لباس‌های گشاد و بافته شده از الیاف طبیعی مثل نخ را به تن كرد.
وی با اشاره به اینكه گرما و تعریق باعث شیوع و گسترش هر چه بیشتر بیماری‌های قارچی - پوستی می‌شود افزود: بیماری‌های قارچی ـ پوستی دسته‌ای از بیماری‌های عفونی پوست بوده كه معمولاً در فصل گرم سال و شرایط تشدید تعریق شدت و شیوع بیشتری پیدا می‌كند.
منفردنیاكی در ادامه به راه‌های پیشگیری از بیماری‌های روده‌ای اشاره كرد و گفت: برای پیشگیری از این نوع بیماری‌های خطرناك باید میوه و سبزیجات را پركلرین ضدعفونی كرده و از مصرف آب‌هایی كه از سلامت آنها اطمینان ندارید پرهیز شود.
همچنین از مصرف یخ غیربهداشتی خودداری كرده و موادغذایی مورد نیاز خود را از اماكن و فروشگاه‌های معتبر كه دارای شرایط مطلوب بهداشتی هستند خریداری كنید.
وی با اشاره به اینكه مهم‌ترین راه انتقال بیماری التور، آب آلوده به میكروب است تصریح كرد: از مصرف آب‌هایی كه از سلامت آنها مطمئن نیستید پرهیز كنید.
در این راستا بهترین و مؤثرترین راه پیشگیری از بیماری‌های قابل انتقال از طریق آب و غذا، شستن صحیح دست‌ها است.
مدیر شبكه بهداشت و درمان خرمشهر با اشاره به اینكه از تماس موادغذایی خام با پخته شده جلوگیری كنید، افزود: مصرف غذاهای دریایی خام و نپخته نظیر صدف، ماهی و میگو می‌تواند موجب بیماری وبا شود.
وی با بیان اینكه قبل و بعد از پخت غذا دست‌های خود را با آب و صابون به دقت بشویید افزود: بیماری‌های روده‌ای و اسهالی از طریق آب و موادغذایی و دست‌های آلوده منتقل می‌شود.
كودكان بیش از هر فردی در معرض بیماری وبا هستند و در این راستا باید در آموزش‌ بهداشت فردی به آنها لحظه‌ای درنگ نكنید.
مدیر شبكه بهداشت و درمان خرمشهر در پایان اظهار داشت: هر یك از ما می‌توانیم پیك سلامت باشیم و جلوی بروز و یا پیشروی انواع بیماری‌های و عوارض آن را به بدن‌مان بگیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha