مادرجوان پس از زایمان پنجمین کودکش دچار مرگ مغزی شد. اما حالا این تصمیم بزرگ خانواده زن جوان است که باعث شد با اهدای اعضای بدن او و جان‌بخشیدن به چند بیمار نیازمند نامش را برای همیشه زنده نگه دارند.

آفتاب به ٣ بیمار زندگی بخشید

سلامت نیوز:مادرجوان پس از زایمان پنجمین کودکش دچار مرگ مغزی شد. اما حالا این تصمیم بزرگ خانواده زن جوان است که باعث شد با اهدای اعضای بدن او و جان‌بخشیدن به چند بیمار نیازمند نامش را برای همیشه زنده نگه دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند ،اعضای بدن مادر بوشهری نجات‌بخش جان سه بیمار شد. مادری که همیشه به فکر کمک به دیگران بود و سرفصل زندگی‌اش نیز با ایثارگری به پایان رسید.همسر و فرزندان این زن ٣٦ساله، فکرش را هم نمی‌کردند که مادرشان پس از زایمان چشم از دنیا ببندد؛ مادری که یک کودک دیگر هم به خانواده‌اش هدیه داد و رفت. حالا پدر و پنج فرزند تنها مانده‌اند. به عزا نشسته‌اند اما با اهدای عضو کار بزرگی انجام دادند.

آفتاب قره‌قانی ٣٦ساله برازجانی، هفدهم مرداد برای زایمان طبیعی به بیمارستان رفت تا پنجمین فرزند خود را به دنیا ‌آورد.این مادر پس از زایمان، به اتاق بعد از زایمان منتقل شد اما همانجا بود که دچار نارسایی تنفسی شدید می‌شود. به سختی نفس کشید و ضربان قلبش به شماره افتاد تا اینکه متوقف شد. با احیای قلبی، قلبش به تپش افتاد، اما به علت آمبولی مایع آمنیوم و مشکلات متعاقب آن، مشکوک به مرگ مغزی می‌شود که آزمایش‌ها نیز مرگ مغزی او را تأیید می‌کنند.

پس از تأیید نهایی مرگ مغزی این مادر و رضایت خانواده نوع‌دوست او نسبت به اهدای عضو، برگ زرین دیگری در ایثارگری مردمان استان بوشهر و فارس رقم زد.این بیمار تا هجدهم مرداد در ‌آی‌سی‌یو جراحی بستری بود؛ که با رضایت خانواده‌اش سحرگاه دوشنبه، کبد و دو کلیه او را برای پیوند به بیمارستان ابوعلی سینا شیراز فرستادند.

علیرضا باقری، مسئول واحد فراهم‌آوری عضو پیوندی علوم پزشکی بوشهر، با اشاره به اینکه این مورد، شصت‌ونهمین اهدای عضو در استان و سومین مورد اهدای عضو در‌ سال ۹۹ است، گفت: «به علت شیوع ویروس کرونا، با وجود داشتن موارد مرگ مغزی متعدد و حتی رضایت اهدای عضو خانواده‌های آنان، چون آزمایش کرونای بیماران مثبت می‌شد، امکان اهدای عضو وجود نداشت.

سال گذشته با افزایش دوبرابری نسبت به‌ سال ۹۷، ۱۶ اهدای عضو در استان صورت گرفت. یک بیمار مرگ مغزی می‌تواند جان یک تا هشت بیمار را نجات دهد و پس از مرگ مغزی ۱۴روز برای موافقت خانواده با اهدای عضو فرصت وجود دارد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha