سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: آب سالم بهترین نوشیدنی برای رفع عطش و تشنگی است و برای رفع تشنگی از نوشیدنی‌های گازدار استفاده نكنید.

سلامت نیوز : سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: آب سالم بهترین نوشیدنی برای رفع عطش و تشنگی است و برای رفع تشنگی از نوشیدنی‌های گازدار استفاده نكنید.
دكتر زهرا عبداللهی  ضمن بیان این مطلب گفت: با شروع فصل گرما و تابستان، برای جلوگیری از كم آبی، مصرف مایعات را افزایش دهید تا دچار كمبود ویتامن‌ها و املاح نشوید.
وی با بیان این كه با عرق كردن، تعداد زیادی از ویتامین‌ها و املاح همراه با آب بدن از دست می‌رود بر ضرورت استفاده از مایعات مناسب از جمله، آب ساده و خالص، نوشیدنی‌های سالم مثل دوغ كم نمك و بدون گاز و یا آب‌میوه‌های طبیعی برای جلوگیری از كم‌آبی بدن اشاره كرد و تأكید كرد: استفاده از نوشیدنی‌های گازدار برای رفع تشنگی توصیه نمی‌شود. وی گفت: تصور بعضی از افراد این است كه یك نوشیدنی خنك می‌تواند علاوه بر رفع تشنگی برخی از نیازهایشان را نیز رفع كند كه این تصور درست نیست و بهتر است برای رفع تشنگی از نوشیدنی‌های گازار استفاده نشود.
وی در ادامه توصیه كرد: مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها را افزایش دهید به خصوص میوه‌های فصل تابستان كه مصرف این میوه‌ها، هم بخشی از آب بدن را تأمین می‌كند و هم املاح و ویتامین‌ها را به بدن ما می‌رساند.
سرپرست اداره بهبود تغذیه جامعه توصیه كرد: میوه‌هایی مانند: طالبی، هندوانه، گرمك، خربزه و یا سایر میوه‌هایی كه در این فصل در دسترس هستند را به برنامه غذایی روزانه كه 5 واحد (5 عدد میوه) در روز است، اضافه كنید.
وی با بیان این كه ویتامین میوه‌ها خاصیت آنتی‌اكسیدانی دارند، گفت: این ویتامین‌ها برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی و  سرطان‌ها موثر است. ضمن اینكه فیبر موجود در میوه‌ها برای دستگاه گوارش بسیار موثر است.
دكتر عبداللهی با اشاره به شروع مسافرت‌ها در فصل تابستان، توصیه كرد كه در طول سفر و در جاده‌ها از رستوران‌هایی استفاده شود كه از سلامت و بهداشتی بودن آنها اطمینان كامل داشته و مطابق با استانداردهای بهداشتی باشد.
وی در این ارتباط گفت: از آنجایی كه در تابستان و حین سفر مسمومیت‌های غذایی بیشتر است، همراه داشتن غذای ساده و سبك را به هموطنان توصیه كرد و گفت: نان ، خیار، گوجه‌فرنگی و سبزی خوردن غذاهای سالمی برای مسافرت هستند.
سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه گفت: در سفر، همراه داشتن غذای خشك بهتر است، زیرا غذاهای آبكی، محیط مناسبی برای رشد میكروب‌ها است لذا غذاهایی مثل انواع كوكوها و كتلت‌ كه در خانه درست شده است، مناسب‌تر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha