متخصصان نشان دادند محافظت از سلول‌های بنیادی با استفاده از مواد زیستی جدید، قابلیت آن‌ها را در بهبود آسیب‌های ناشی از حمله قلبی، افزایش می‌دهد.

بهبود آسیب‌های ناشی از حمله قلبی با سلول‌های بنیادی

سلامت نیوز: متخصصان نشان دادند محافظت از سلول‌های بنیادی با استفاده از مواد زیستی جدید، قابلیت آن‌ها را در بهبود آسیب‌های ناشی از حمله قلبی، افزایش می‌دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، در این تحقیقات که با استفاده از موش‌ها انجام شد، محققان دانشگاه رایس با همکاری محققان کالج پزشکی بیلور واقع در آمریکا، کپسول‌هایی از جنس مواد زیستی و حاوی نوعی سلول بنیادی موسوم به سلول‌های مزانشیمی ساختند که قابلیت ترمیم بافت قلب را دارند و آن‌ها را در نزدیکی بافت آسیب دیده قلب جانوران ایمپلنت کردند.


به گزارش  پایگاه خبری ساینسفرایند بهبود بافت آسیب دیده قلب این موش‌ها در طول ۴ هفته، به میزان ۲.۵ برابر موثرتر از موش‌هایی بود که با  سلول‌های بنیادی فاقد کپسول محافظ تحت درمان قرار گرفتند.

به گفته محققان این کپسول‌ها از جنس هیدروژل‌های زیستی هستند که سیستم ایمنی بدن آن‌ها را به عنوان یک عنصر مهاجم شناسایی نمی‌کند.بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، بیماری‌های قلبی مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان محسوب می‌شود و حدود ۸۰ درصد مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی با اتخاذ شیوه سالم زندگی و فعالیت بدنی قابل اجتناب است.فشار خون، قند خون و کلسترول بالا، استعمال دخانیات، چاقی و مصرف ناکافی میوه و سبزیجات، از مهمترین عوامل خطر این عارضه محسوب می شود.گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Biomaterials Science منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha