سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از بازداشت داوطلبِ کرونایی منتشرکننده سوالات گروه هنر خبر داد.

داوطلبِ کرونایی منتشرکننده سوالات گروه هنر بازداشت شد/ درخواست اشد مجازات را داریم

سلامت نیوز:سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از بازداشت داوطلبِ کرونایی منتشرکننده سوالات گروه هنر خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،«فاطمه زرین‌آمیزی» سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در واکنش به انتشار سوالات عمومی گروه هنر که امروز آزمون آن برگزار شد، گفت: این اقدام بعد از پایان آزمون عمومی توسط یک داوطلب کرونایی صورت گرفته است. وی با سوء استفاده از احساسات عوامل اجرای آزمون و بیماران کرونایی سر جلسه آزمون موبایل به همراه برده و از سوالات عکس گرفته و به شبکه‌های مجازی ارسال کرده است.


زرین آمیزی گفت: نکته حائز اهمیت این است که آزمون عمومی به پایان رسیده بوده و فرد متخلف دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده و فرصت تقلب از ایشان نیز سلب شده است.


وی افزود: با توجه به اظهارات این فرد، داوطلب قصد تقلب نداشته و فقط خواسته که موضوع القاء لورفتن سوالات را با توجه به وضعیت موجود در جامعه ایجاد کند.
او تصریح کرد: لذا با توجه به قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری که مصوبه مجلس شورای اسلامی است، مجازاتی که برای این فرد تعیین می‌شود، این است که فرد پس از معرفی به محاکم دادگستری، موظف به پرداخت جزای نقدی از ده میلیون ریال تا یک میلیارد ریال خواهد شد و یا حبس از یک سال تا ۵ سال برای او در نظر گرفته می‌شود و یا اینکه هر دو مجازات شامل حال او خواهد بود.


سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: سازمان سنجش آموزش کشور برای این گونه افراد تقاضای اشد مجازات را خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha