شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۸
کد خبر: 29859
سلامت نیوز : یك رژیم غذایی مناسب و خوردن غذاهای سرشار از میوه، سبزی، حبوبات كامل و لبنیات كم چرب می‌تواند به حفاظت قلب كمك كند.
دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد: لوبیا و منابع كم چرب پروتئین و به خصوص انواع ماهی می‌تواند خطر بیماری‌های قلب را كاهش دهد و محدود كردن مصرف چربی‌ها هم در این زمینه اهمیت زیادی دارد.
بنابراین گزارش، چربی‌های اشباع و ترانس می‌توانند همراه با افزایش كلسترول خون، خطر بیماری عروق كرونر قلب را زیاد كنند و چربی اشباع كه در رژیم غذایی افراد از جمله گوشت، كره، پنیر و روغن معمولاً بیشتر استفاده می‌شود، می‌تواند نگران كننده‌ترین عامل خطر باشد و لازم است اكثر افراد میوه و سبزیجات بیشتری را در وعده‌های غذایی خود مصرف كنند.
این گزارش می‌افزاید: با افزایش وزن، بافت چربی افراد نیز بیشتر می‌شود و این اضافه وزن می‌تواند منجر به شرایطی شود كه خطر بیماری‌های قلبی را زیاد كند.
بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقاء سلامت، عضلات، بیشتر از چربی وزن دارد و زنان و مردانی كه اندام عضلانی و متناسب دارند نیز ممكن است بدون این كه سلامت آنها را تهدید كند، توده چربی بالایی داشته باشند به همین دلیل اندازه‌گیری دور كمر روش مفیدی برای اندازه‌گیری چربی شكمی است. مردانی كه دور كمر آنها بیشتر از 120 سانتی‌متر و زنانی كه دور كمر آنها بیش از 105 سانتی‌متر باشد، اضافه وزن دارند.
گفتنی است: مقادیر كمی از كاهش وزن می‌تواند مفید باشد و كاهش وزن حتی تا ده درصد می‌تواند فشارخون را كم كرده و سطح كلسترول خون و احتمال دیابت را كاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha