وزیر بهداشت گفت: امسال 75 میلیارد تومان برای پرداخت دیه بیماران هموفیلی، كمك به تامین داروی بیماران خاص و كمك به هزینه‌های طاقت فرسای بیماران اختصاص می‌یابد.

به گزارش فارس ، صبح امروز كامران باقری لنكرانی در حاشیه سمینار رتبه بندی دانشگاه‌های كشورهای عضو سازمان كنفرانس اسلامی در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این خبر درباره رتبه‌بندی دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت افزود: رتبه بندی دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت از چند سال پیش با بیش از 190 معیار در بخش آموزشی و 70 معیار در بخش پژوهشی آغاز شده است در بخش پژوهش رتبه بندی دانشگاه‌ها تا كنون چهار نوبت و در بخش آموزش سه نوبت انجام شده و نوبت بعدی در حال برنامه ریزی است.
وی با تاكید بر این‌كه رتبه‌بندی دانشگاه‌ها رقابت مثبتی را بین دانشگاه‌ها ایجاد كرده است، گفت: در حال حاضر در دنیا 20 جا رتبه بندی دانشگاه‌ها را انجام می‌دهند كه انتقادات بسیاری به آنها وارد است.
وزیر بهداشت با اشاره به این‌كه كشورهای اسلامی خواستار رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر اساس معیارهای خودشان هستند، اظهار كرد: رتبه‌بندی دانشگاه‌ها به سیستم آموزشی جهت‌گیری می‌دهد ضمن این‌كه دانشگاه‌های جایگاه خودشان را نیز می‌بینند و دیگران نیز از جایگاه مقایسه‌ای هر دانشگاه با سایر دانشگاه‌ها مطلع می‌شوند.

* بیماری تب خرگوشی مهار شده است

وزیر بهداشت درباره بیماری تب خرگوشی گفت: این بیماری از طریق تماس با خرگوش منتقل می شود و به همین دلیل اسم آن را تب خرگوشی گذاشته‌اند.
وی درباره علایم این بیماری اظهار كرد: این بیماری به صورت‌های مختلفی می‌تواند بروز كند یكی از علایم آن با تب است و شبیه حسبه، نوع دیگر به صورت منطقه‌ای بزرگ شدن غدد لنفاوی است و نوع علایم شایع دیگر این بیماری درگیر كردن قسمت حلق و راه‌های تنفسی است.
باقری لنكرانی با اشاره به این‌كه این بیماری در كشور ما پیش از این هم گزارش شده بود اما بسیار محدود و در نقاط خاصی بود، گفت: در اتفاقی كه اخیرا در سیستان و بلوچستان افتاد عده‌ای به صورت قاچاق و بدون رعایت موازین و استانداردهای كشور، دام وارد كرده بودند و دام وارد شده آلوده بود.
وی ادامه داد: ارجاع اولیه بیماران با تاخیر بود و به همین دلیل گروهی كه اول بیمار شدند كه حدود 8 نفر بودند فوت كردند، اما وزارت بهداشت با هماهنگی سایر مراجع به خصوص استانداری سیستان و بلوچستان بیماریابی فعال را انجام داد و حدود 30 نفری را كه آلوده شده بودند ، درمان كرد ضمن این‌كه دام‌های آلوده شناسایی شد و سمپاشی حشراتی هم كه می‌توانستند باعث انتقال بیماری باشند انجام شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha