مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی با بیان اینكه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی بابت درمان رایگان مصدومان حوادث ترافیكی و رانندگی 15میلیارد تومان به صندوق تامین اجتماعی بدهكار است از این وزارتخانه خواست بدهی خود را پرداخت كند.

سلامت نیوز : مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی با بیان اینكه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی بابت درمان رایگان مصدومان حوادث ترافیكی و رانندگی 15میلیارد تومان به صندوق تامین اجتماعی بدهكار است از این وزارتخانه خواست بدهی خود را پرداخت كند.
 
رحمت اله حافظی در گفت وگو با ایرنا افزود: این مبلغ فقط برای یك سال و نیم گذشته است كه تاكنون وزارت بهداشت برای پرداخت آن اقدام نكرده است.
وی تصریح كرد: برابر ماده 92 قانون برنامه چهارم توسعه، بیمارستان‌ها مكلف هستند مصدومان حوادث ترافیكی را به صورت رایگان درمان و سپس اسناد هزینه‌های مربوط را به وزارت بهداشت ارسال و هزینه ها را دریافت كنند.
حافظی گفت: براساس قانون، 10 درصد از حق بیمه شخص ثالث كه از سوی بیمه های تجاری از بیمه شدگان دریافت می شود، باید به درمان مصدومان تصادفات جاده ای و ترافیكی اختصاص یابد و در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد.
وی با بیان اینكه مصدومان حوادث ترافیكی و رانندگی رایگان در 70 بیمارستان تامین اجتماعی سراسر كشور درمان می شوند، اظهار داشت: از ابتدای سال گذشته به جز یكی دو بیمارستان، بقیه بیمارستان ها از وزارت بهداشت طلبكار هستند كه از وزارت بهداشت درخواست می كنیم مطالبات خود را به صندوق تامین اجتماعی پرداخت كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha