شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
کد خبر: 298638

کتو، پالئو، وگان یا گیاهخواری و رژیم کم‌کربوهیدرات، رژیم‌های غذایی مختلفی هستند که شاید بسیاری از شما نامشان را شنیده و حتی برای کاهش وزن، آنها را تجربه کرده باشید.

چرا رژیم‌های غذایی رایج برای همه مفید نیست؟

سلامت نیوز: کتو، پالئو، وگان یا گیاهخواری و رژیم کم‌کربوهیدرات، رژیم‌های غذایی مختلفی هستند که شاید بسیاری از شما نامشان را شنیده و حتی برای کاهش وزن، آنها را تجربه کرده باشید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،این رژیم‌ها و رژیم‌های غذایی بی‌شمار دیگر به بسیاری از افراد در کاهش وزن کمک می‌کنند. اما تا به حال یک رژیم غذایی خاص که بتواند برای همه افراد مفید باشد، ارائه نشده است. تلاش برای یافتن یک «رژیم غذایی جادویی» درحال تبدیل شدن به یک افسانه است. زیرا شواهد به شکل روزافزونی نشان می‌دهد یک رژیم غذایی مشخص که بتواند همه افراد را به نتیجه مورد نظر برساند، وجود ندارد.

تحقیقات انجام شده از سوی انجمن تغذیه آمریکا نشان می‌دهد افراد مختلف ممکن است به غذاهای یکسان واکنش‌های بسیار متفاوتی نشان دهند. حتی در بین دوقلوهای همسان، وعده‌های غذایی و رژیم‌هایی که باعث کاهش چربی و کاهش قند خون می‌شود، تاثیر یکسانی روی هردوی آنها ندارد و حتی ممکن است در یکی از آنها چربی و قند خون را افزایش دهند.

این یافته‌ها در مورد بسیاری از ایده‌های رایج در مورد رژیم غذایی، تغذیه و کاهش وزن صادق است. چلسی تاور، کارشناس تغذیه در مرکز سلامت آرورا در این باره می‌گوید: «اتخاذ یک روش تغذیه نمی‌تواند برای همه افراد مفید باشد.»ایجاد یک برنامه شخصی برای کاهش وزن: ایجاد برنامه شخصی درواقع به معنای ایجاد یک رژیم غذایی شخصی براساس عادت‌های سالمی است که بدن شما را در شرایط کاهش وزن قرار می‌دهند. تاور می‌گوید غذا خوردن یک عادت فردی است و صددرصد مختص شماست.

شما خودتان باید تعیین کنید که چه چیزی باعث می‌شود احساس بهتری پیدا کنید و چه عادت‌های غذایی برای‌تان مفید واقع می‌شود. با این حال به گفته تاور صرف‌نظر از این‌که چه نوع رژیم غذایی برای شما مناسب است، تعدادی اصول اساسی وجود دارد که همه افراد باید برای داشتن تغذیه سالم آنها را دنبال کنند. این اصول مواردی مثل ورزش‌کردن، داشتن تنوع غذایی، خواب کافی، نوشیدن آب کافی و مدیریت و کاهش استرس را شامل می‌شود.

نتیجه: برای کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند، می‌توان به‌راحتی جدیدترین رژیم‌های رایج و فهرستی از بایدها و نبایدهای غذایی را ارائه کرد. اما همان‌طور که تحقیقات نشان می‌دهد، این راهکارهای سریع برای همه مؤثر نیست. تاور می‌گوید نکته مهم تمرکز روی ایجاد عادت‌های سالم و تغییراتی در تغذیه و سبک زندگی است که می‌توانند برای شخص شما به کاهش وزن منجر شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha