شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 298647

فوق تخصص گوارش گفت: شاهدیم که ویروس کرونا همه ارگان‌ها را گرفتار می‌کند و می‌تواند منجر به اثرگذاری در سیستم مغزی و دستگاه گوارش شود و علاوه بر ایجاد دردهای مبهم شکمی باعث بروز سکسکه شود.

جدیدترین علائم کرونا؛ از سکسکه تا دردهای مبهم شکمی

سلامت نیوز:فوق تخصص گوارش گفت: شاهدیم که ویروس کرونا همه ارگان‌ها را گرفتار می‌کند و می‌تواند منجر به اثرگذاری در سیستم مغزی و دستگاه گوارش شود و علاوه بر ایجاد دردهای مبهم شکمی باعث بروز سکسکه شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،سید محمود اسحاق حسینی، فوق تخصص گوارش  درخصوص بیماری‌های گوارشی شایع تابستان اظهار داشت: بیماری‌های گوارشی متاسفانه در سال‌های اخیر رو به افزایش بوده و در حال حاضر از هر ایرانی یک نفر به کبد چرب مبتلا است و از هر چهار نفر یک نفر مبتلا به رفلاکس معده است. همچنین بیماری‌های التهابی روده رو به افزایش است، در فصل گرما نیز شاهد افزایش مسمومیت‌ها و بیماری‌های منتقله از طریق آب هستیم.


وی خاطرنشان نشان کرد: در حال حاضر با شیوع بیماری کرونا مواجه هستیم و این ویروس روزبه‌روز چهره خود را تغییر می‌دهد. اسفندماه شاهد علائم تنفسی این بیماری بودیم ولی حالا می‌بینیم که بیماران کرونا با دردهای شکمی و اسهال به ما مراجعه می‌کنند. در فصل تابستان باید بیشتر به بیماری کرونا توجه داشته باشیم و در صورت مشاهده علائم به پزشک مراجعه کنیم.


اسحاق حسینی با بیان اینکه باید توجه داشته باشیم که هر علائم و نشانه بیماری گوارشی به معنای کرونا نیست اظهار داشت: بیماری‌های گوارشی خود را با علائمی مانند اسهال آبکی و تب نشان می دهد این علائم می‌تواند نشانه سایر بیماریهای ویروسی نیز باشد.


متخصص گوارش با بیان اینکه اسهال نقش بسزایی در کاهش آب بدن دارد گفت: این بیماری می‌تواند منجر به تغییرات پتاسیمی و دفع مواد معدنی و املاح بدن شود. رعایت بهداشت فردی و اجتماعی شست‌وشوی دست می تواند از بروز بیماری‌های گوارشی پیشگیری کند.


اسحاق حسینی تصریح کرد: بیماری‌های باکتریایی معده نیز می‌تواند منجر به ورم معده و زخم ‌شود که مهم‌ترین نکته در پیشگیری ازاین نوع  بیماری‌ها نیز رعایت بهداشت عمومی و فردی است.


وی تاکید کرد: خانواده هایی که سابقه بیماری‌های باکتریایی معده را دارند باید بیشتر مراقبت کنند زیرا این بیماری می‌تواند زود گسترش پیدا کند و متاسفانه شاهدیم که ویروس کرونا همه ارگان‌ها را گرفتار می‌کند و می‌تواند منجر به اثرگذاری در سیستم مغزی و دستگاه گوارش شود و علاوه بر ایجاد دردهای مبهم شکمی باعث بروز سکسکه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha