سلامت نیوز : قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: فهرست 15 گروه كالا و خدمات آسیب رسان به سلامت«تبلیغ ممنوع» با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های مختلف تعیین شد و طی هفته جاری اعلام می‌شود.

محمد شریعتی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: بر اساس بند ب ماده 37 قانون برنامه توسعه پنجم وزارت بهداشت مكلف است با همكاری دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های دیگر فهرست كالاهایی كه به سلامت مردم آسیب می‌رسانند اعلام كند تا تبلیغات آنها به هر شكل ممكن در كشور ممنوع شود.

وی گفت: برای اجرای این مصوبه قانونی كارگروهی متشكل از نمایندگان وزارت بهداشت و وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دیگر تشكیل شد و پس از انجام مراحل كارشناسی و 4 جلسه این كارگروه این بند قانونی فهرست كالاهایی كه باید تبلیغات آنها ممنوع شود، نهایی شد.

وی افزود: این فهرست كه مشتمل بر 15 گروه كالا و خدمات آسیب رسان به سلامت است اكنون نهایی شده اما منتظر امضای نمایندگان یا وزرای همه دستگاههای مرتبط هستیم كه امیدواریم این هفته انجام شود تا بتوانیم طی هفته جاری این فهرست را اعلام عمومی كنیم.

قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت اضافه كرد: كالاها و خدمات متعددی در این فهرست وجود دارند كه از مواد غذایی گرفته تا برخی خدمات آسیب رسان به سلامت مردم را شامل می‌شود. این فهرست شامل 15 گروه است كه در هر گروه نیز تعدادی كالا یا خدمت قرار می‌گیرد به عنوان مثال یكی از این گروه‌ها سوسیس و كالباس‌ها هستند كه انواع و اقسام این كالا را شامل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha