از بسیاری از مشکلات بهداشتی و درمانی طولانی مدت که کروناویروس می تواند ایجاد کند، از بین رفتن طعم و بو یکی از رایج ترین آنهاست. بسیاری از بیماران مبتلا به COVID-19 این حس را در هنگام عفونت فعال از دست می دهند و برخی گزارش می دهند که این عوارض را در طولانی مدت تجربه می کنند. با این حال، این ممکن است تنها حواس از دست رفته از طریق COVID-19 نباشد. در حقیقت، تحقیقات جدید نشان می دهد که کروناویروس می تواند باعث کم شدن حس شنوایی نیزشود.

تحقیقات جدید نشان می دهد؛ COVID-19 حس شنوایی را از بین می برد

سلامت نیوز:  از بسیاری از مشکلات بهداشتی و درمانی طولانی مدت که کروناویروس می تواند ایجاد کند، از بین رفتن طعم و بو یکی از رایج ترین آنهاست. بسیاری از بیماران مبتلا به COVID-19 این حس را در هنگام عفونت فعال از دست می دهند و برخی گزارش می دهند که این عوارض را در طولانی مدت تجربه می کنند. با این حال، این ممکن است تنها حواس از دست رفته از طریق COVID-19 نباشد. در حقیقت، تحقیقات جدید نشان می دهد که کروناویروس می تواند باعث کم شدن حس شنوایی نیزشود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، مطالعه ای در ایالات متحده از ماه ژوئیه انجام شد که در آن ۱۲۱ بزرگسال را که به دلیل علائم شدید کروناویروس در بیمارستان بستری بودند، مورد بررسی قرار داد. سیزده درصد از این بیماران هشت هفته پس از ترخیص از بیمارستان برای COVID-19 گزارش از دست دادن شنوایی و یا وزوز گوش، احساس صدای زنگ در گوش دادند.

دکتر کوین مونر، استاد شنوایی شناسی در دانشگاه منچستر گفت: “ما از قبل می دانیم که ویروس هایی مانند سرخک، اوریون و مننژیت می توانند باعث کاهش شنوایی شوند و کورونا ویروس ها از مغز به اعصاب منتقل شده و به مغز آسیب می رسانند.” بنابراین از نظر تئوری امکان پذیر است که COVID-19 بتواند در بخش هایی از سیستم شنوایی از جمله گوش میانی یا حلزون گوش مشکل ایجاد کند.

با این حال، محققان هشدار می دهند که هنوز ارتباط دقیقی بین کورونا ویروس و کاهش شنوایی مشخص نیست. اگرچه این می تواند نتیجه مستقیمی از ویروس باشد .

البنه به گفته پزشکان کم شدن حس شنوایی ممکن است بعلت استرس و اضطراب، استفاده از ماسک های صورت که ارتباط را دشوار می کنند، داروهای مورد استفاده در درمان COVID-19 که می تواند به گوش آسیب برساند یا سایر عوامل مرتبط با حساس بودن بیماری باشد.

احتمال زیادی نیز وجود دارد که کم شدن شنوایی عارضه داروهای مورد استفاده در درمان کورونا ویروس باشد. داروهایی مانند کلروکین و هیدروکسی کلروکین به عنوان عوارض جانبی خطر ابتلا به کم شنوایی و وزوز گوش را به همراه دارد. و اینها ممکن است عوارض جانبی برگشت پذیر نداشته باشند. یک مطالعه پزشکی از سال ۲۰۱۸ مربوط به بیمار خانمی گزارش داد که هنوز سه سال پس از استفاده منظم از هیدروکسی کلروکین از وزوز گوش شکایت کرده است.

به همین دلیل نویسندگان مطالعه برای تحقیق بیشتر تلاش می کنند. آنها در این تحقیق نوشتند: “نیاز به مطالعات با کیفیت بالاتر برای بررسی اثرات حاد و موقتی COVID-19 و همچنین خطرات طولانی مدت بر سیستم شنوایی وستیبولار وجود دارد.”

منبع: http://www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha