سلامت نیوز : متخصص داخلی و استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران پیشنهاد داد: به جای حذف یارانه شیر، برای كاهش هزینه های درمانی مردم كه بر اساس برنامه پنجم توسعه باید از 60 درصد به 30 درصد برسد،‌ تدابیری اندیشیده شود.
 
بهروز فاطمی  در گفت و گو با ایرنا افزود:حذف یارانه شیر به سلامتی افراد با درآمد متوسط و پایین جامعه آسیب می رساند چرا كه دیگر نمی توانند كلسیم بدن خود را از طریق خرید شیر یارانه ای دریافت كنند.
وی با بیان اینكه بیش از 50درصد مردم در سطح متوسط و پایین زندگی می كنند، اظهار داشت: دست اندركاران بهداشت و درمان كشور باید به فكر تامین ضروریات مردم برای ارتقای سلامتی آنان از جمله افزایش شیر یارانه ای باشند چرا كه حذف شیر یارانه ای، هزینه های درمانی و بیماری ها را در مردم افزایش می دهد.
فاطمی تاكید كرد:‌ افزایش بیماری ها به ویژه پوكی استخوان، دردهای عضلانی ، كم خونی و غیره در میان مردم نگران كننده است و مصرف روزانه دو لیوان شیر می تواند از روند رو به رشد این بیماری ها پیشگیری كند.
این متخصص داخلی با بیان اینكه شیر دارای كلیسم و آهن به مقدار كافی است، اضافه كرد:‌ چنانچه بخواهیم جامعه ای توسعه یافته داشته باشیم ، باید موانع موجود بر سر راه حفظ تندرستی مردم را از میان ببریم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha