یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲

در حالی که اقتصاد کشورهای جهان ضربه سنگینی از همه‌گیری ویروس کرونا دیده‌، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت اخیرا اعلام کرده است که اعمال قرنطینه را به عنوان راهکاری مناسب برای طولانی‌مدت توصیه نمی‌کند.

قرنطینه راهکار مناسبی برای بلندمدت نیست

سلامت نیوز:در حالی که اقتصاد کشورهای جهان ضربه سنگینی از همه‌گیری ویروس کرونا دیده‌، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت اخیرا اعلام کرده است که اعمال قرنطینه را به عنوان راهکاری مناسب برای طولانی‌مدت توصیه نمی‌کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ویروس کرونا در جهان تا کنون بیش از ۲۳ میلیون نفر را مبتلا کرده و جان بیش از ۸۰۰ هزار نفر را گرفته است.
تلاش برای مهار شیوع ویروس، در ابتدا بسیاری از دولت‌ها را به سوی اعمال قرنطینه و محدودیت‌های رفت و آمد کشاند.


اما این امر به نوبه خود ضربه اقتصادی سختی به بسیاری از کشورها وارد کرده است و کشورها هزینه‌های سنگینی نیز برای مهار حداکثری شیوع ویروس کرونا داده‌اند. مجموع ضررهای اقتصادی کووید ۱۹، وضعیت اقتصادی کشورها را بحرانی کرده است.


حتی کشوری نظیر آلمان که به لحاظ سیاست‌های محتاطانه اقتصادی خود شهرت دارد می‌گوید که چرخ کشور جز با قرض‌ کردن در سال آینده نخواهد چرخید.
بنابراین همه کشورها به دنبال راه‌کارهایی برای جلوگیری از موج دوم کووید۱۹ هستند. اکثر کشورها آماده اعمال دوباره محدودیت‌های ترددی و قرنطینه در موج دوم هستند.


این در حالی است که بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا حداقل تا دو سال آینده گریبان‌گیر کشورهای جهان خواهد بود.


هرچند تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت جمعه گذشته در آخرین اظهارنظرهای خود خوش‌بین بود. به گفته او گرچه امروز سهولت تردد و جهانی‌سازی می‌تواند در گسترش بیماری تاثیر داشته باشد، ولی از سوی دیگر امکانات مبارزه با ویروس و کشف روش‌های درمانی نیز با آنچه در دوره شیوع آنفلوآنزای اسپانیایی در سال ۱۹۱۸ میلادی رخ داد، تفاوت بسیاری دارد.


به گزارش یورونیوز، وی در سخنرانی‌ اخیرش اعلام کرد: روش قرنطینه که برای اقتصاد کشورها مضر است راهکاری مناسب در درازمدت نخواهد بود.
وی افزود: نیازی نداریم بین زندگی و امرار معاش یا بین سلامت و اقتصاد یکی را انتخاب کنیم. این یک انتخاب اشتباه است و همه‌گیری یادآور آن است که سلامت و اقتصاد از هم جداشدنی نیستند.
این روزها بسیاری از کشورها به دلیل مشکلات معیشتی و اقتصادی از قرنطینه‌های سراسری و سخت‌گیرانه فاصله گرفته و به راه‌حل‌های دیگر از جمله جدی گرفتن اجرای پروتکل‌های بهداشتی، اعمال محدودیت‌های جزئی‌تر و منطقه‌ای و نیز روش‌ها جایگزین در سبک زندگی نظیر اقدام به دورکاری در صورت امکان روی آورده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha