مصرف بستنی های فله و غیر پاستوریزه، عامل انتقال کرونامتخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یادآور شد: مصرف لبنیات فله و غیر استاندارد و بستنی های خیابانی و غیرپاستوریزه می تواند از راه های انتقال ویروس کرونا باشد.

مصرف بستنی های فله و غیر پاستوریزه، عامل انتقال کرونا

سلامت نیوز: مصرف بستنی های فله و غیر پاستوریزه، عامل انتقال کرونامتخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یادآور شد: مصرف لبنیات فله و غیر استاندارد و بستنی های خیابانی و غیرپاستوریزه می تواند از راه های انتقال ویروس کرونا باشد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر محمد رضا جلیلوند در گفت و گو با ایسنا گفت: اجتناب از خرید مواد غذایی نظیر رب، خیارشور، لبنیات سنتی و ... به دلیل مشخص نبودن شرایط تولید، نحوه آماده سازی و احتمال وجود آلودگی ضروری است.

وی استفاده از مواد غذایی بسته بندی شده با پروانه ساخت از سازمان غذا و دارو را ضروری اعلام و اظهارکرد: خرید محصولات غیر پاستوریزه نظیر بستنی به علت عدم دقت و نظارت لازم بر فرایند پاستوریزاسیون به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

وی تاکید کرد: با توجه به تماس بسته بندی مواد غذایی خریداری شده از فروشگاه با دست افراد مختلف و حتی قرار دادن آن در محل هایی نظیر کف مغازه که ممکن است منشا آلودگی با ویروس باشند، قبل از قرار دادن در قفسه ها و یخچال و هنگام ورود به منزل همه بسته بندی ها ضدعفونی شوند .

این عضو هیات علمی دانشگاه توضیح داد: با توجه به آن که دمای تنور نانوایی ها و این که ویروس کرونا نسبت به حرارت حساس است، امکان آلودگی در نان ضعیف است، بنابراین به منظور جلوگیری از آلوده شدن نان پس از خروج از تنور رعایت پروتکل ها برای انتقال درست و بهداشتی نان به منزل توصیه می شود.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از پارچه تمیز برای قرار دادن نان و همچنین دستکش تمیز برای جمع کردن نان از سکوی نانوایی و در تماس قرار نگرفتن نان با موادغذایی یا سطوح آلوده لازم و ضروری به نظر می رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha