سلامت نیوز : معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش شانزده درصدی جذب دانشجو در رشته های علوم پزشکی خبر داد .
دکتر محمد علی محققی گفت : بر این اساس پذیرش دانشجو در گرایش پزشكی عمومی نسبت به سال گذشته 10 درصد ، دندانپزشکی 10درصد، داروسازی 5درصد ، برخی رشته های کارشناسی تا 20درصد و به طور مجموع 4/16درصد ظرفیت های پذیرش، افزایش یافته است .
وی گفت: با توجه به برگزاری آزمون كنكور 90 امسال مقرر شده است 21 هزار دانشجو در گرایش‌های گوناگون پزشكی پذیرش شوند.
معاون آموزشی با اشاره به نگاه خاص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی مبنی بر افزایش پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تكمیلی، گفت: بر این اساس جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد رشته های علوم پزشکی، امسال 80درصد افزایش یافته است .
دکتر محققی با اشاره به اینكه در سال‌های گذشته ظرفیت پذیرش نسبت به داوطلب همه ساله سه تا پنج درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: در دوره جدید، پذیرش تحصیلات تكمیلی ظرفیت پذیرش نسبت به داوطلب به 10 درصد افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به تقاضا در تحصیلات تكمیلی دوره (PHD) گفت: در این حوزه نسبت به سال گذشته 50 درصدافزایش تقاضا داریم.
معاون آموزشی با اشاره به آزمون پزشكی اظهار داشت: در سال جاری 2 هزار و 500 نفر در آزمون تخصصی پزشكی پذیرفته شدند كه این میزان نسبت به 38 دوره برگزاری آزمون تخصصی پزشكی در بالاترین میزان پذیرش دانشجو قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha