دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 298767

آسم از بیماری‌های مهم تنفسی است و سالانه باعث فوت تعداد زیادی از مبتلایان می‌شود. علائم آسم عبارتند از تنگی نفس، سرفه مزمن و خس‌خس سینه.

تابستان كرونایی، محرك حملات آسمی

سلامت نیوز:آسم از بیماری‌های مهم تنفسی است و سالانه باعث فوت تعداد زیادی از مبتلایان می‌شود. علائم آسم عبارتند از تنگی نفس، سرفه مزمن و خس‌خس سینه.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،حملات تنفسی ناشی بیماری آسم را با كنترل مواد محرك آن می‌توان كاهش داد. آسم از جمله بیماری‌های ریوی است كه در محیط‌های خاصی بدتر می‌شود. این بیماری‌ها یا مواجهه طولانی‌مدت با محرك‌های خاص كه با تنفس وارد ریه می‌شوند، تشدید می‌شود.حملات بیماری آسم قابل پیشگیری بوده و بهترین روش پیشگیری، پرهیز از استنشاق موادی است كه موجب بروز مشكلات ریوی می‌شود.

فصل تابستان زمان اوج فعالیت‌های عمرانی و ساخت‌وساز است و گردوخاك و آلاینده‌های حاصل از ساخت‌وساز یا تخریب بناهای قدیمی از مهم‌ترین محرك‌های ریه مبتلایان به آسم است. از این رو این دسته از بیماران كه اكنون به‌خاطر شیوع كرونا عمدتا در منزل هستند، در صورت مشاهده ساخت‌وساز در ساختمان‌های اطراف محل زندگی خود لازم است تمهیدات را برای كمترین مواجهه با گردوخاك مدنظر داشته باشند و از ورود غبار به محل زندگی خود ممانعت كنند.

همچنین به‌خاطر اوج فعالیت‌های كشاورزی در تابستان، استفاده از سموم كشاورزی، انواع كودها و تركیبات مورد استفاده در كشاورزی بسیار بالا بوده و اگر افراد مبتلا به آسم (به‌خصوص فرزندان كشاورزان) با این مواد برخورد داشته باشند، احتمال تشدید حملات و مشكلات شدید برای این بیماران وجود دارد.لذا توصیه می‌شود مبتلایان به آسم كه در محیط بیرون هستند یا به‌خاطر شرایط شیوع كروناویروس در منزل به سر می‌برند، از هرگونه برخورد با مواد محرك و نیز گرد و غبار پرهیز كرده و در صورت تشدید علائم آسم، با پزشك مربوطه مشورت كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha