سلامت نیوز : مدیركل نظارت بر داروی وزارت بهداشت گفت: شكستن انحصار دارویی موجب رقابتی شدن، افزایش كیفیت و در نهایت كاهش قیمت دارو می‌شود.
مدیركل نظارت بر داروی وزارت بهداشت در گفت و گو با فارس ضمن بیان این مطلب درخصوص ارائه مجوز جدید تولید داروی MS‌ به یكی از شركت‌های تولیدكننده دارویی گفت: حمایت از داروهای تولید داخل از سیاست‌های اصلی وزارت بهداشت است اما در عین حال شكستن انحصار در تولید دارو برای همه داروها از جمله بیوداروها از دیگر سیاست‌های اصلی وزارت بهداشت است.
دكتر شانه ساز با تاكید بر این كه شكسته شدن انحصار و رقابتی شدن تولید دارو منجر به افزایش كیفیت دارو و نهایتاً كاهش دارو می‌شود، گفت: ورود و تولید ارزان داروی ام‌اس در داخل كشور در حال حاضر حدود 20 میلیارد تومان صرفه‌جویی ارزی از یارانه دارو برای كشور داشته است و سیاست‌های حمایتی وزارت بهداشت از صنایع دارویی كشور موجب شده است كه در حال حاضر بیش از 95 درصد داروهای مصرفی مردم در داخل كشور تولید شود.
گفتنی است اخیراً ارائه مجوز تولید داروی MS به یكی از شركت‌های دارویی، واکنش هایی را از سوی تنها شرکت تولید کننده داروی MS در پی داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha