مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: نگاه و سیاست شهرداری به موضوع پسماند نباید صرفاً جنبه اقتصادی و درآمدزایی باشد بلکه همواره سلامت مردم در اولویت است.

انتقاد محیط زیست از وضعیت ناکارآمد مدیریت پسماند شهر قدس/ شهرداری باید پاسخگو باشد

سلامت نیوز:مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: نگاه و سیاست شهرداری به موضوع پسماند نباید صرفاً جنبه اقتصادی و درآمدزایی باشد بلکه همواره سلامت مردم در اولویت است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران،سعید محمودی در حاشیه بازدید بعد از ظهر روز گذشته خود از ایستگاه میانی انتقال پسماند سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهر قدس و وضعیت پسماند این شهرستان، مدیریت پسماندها در این شهرستان را ناکارآمد توصیف کرد و اظهار کرد: جای بسی تاسف دارد که مدیران مربوطه نه‌ تنها به تکالیف خود در قبال قانون مدیریت پسماندها بی‌توجهی می‌کنند بلکه با این موضوع دقیقا سلامت شهروندان را در معرض خطر قرار داده اند.


وی وضعیت تاسف بار مدیریت پسماند در این شهرستان را ناشی از عدم مسئولیت پذیری و ضعف اجرایی از سوی مدیریت شهری این شهرستان دانست و گفت: متاسفانه تخلیه پسماندهای عادی به ویژه پسماندهای ساختمانی در جاهای مختلف این شهرستان مشهود و ظاهرا به یک رویه عادی تبدیل شده است و حتی حاشیه و مسیل رودخانه ایرین در شهرستان قدس هم محلی برای تخلیه نخاله های ساختمانی و انبوهی از زباله ها شده است.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه این وضعیت علاوه بر تهدید علیه سلامت مردم و برهم‌زدن توان اکولوژی طبیعت، زیبایی منظر شهر را نیز دچار آشفتگی و بی سر و سامانی کرده است تصریح کرد: برای محیط زیست، مدیریت پسماند در کل استان تهران اهمیت دارد و این موضوعی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت و با اغماض به مسئله نگاه کرد.


محمودی همچنین در بازدید از ایستگاه میانی انتقال پسماند سازمان مدیریت پسماند شهر قدس با اشاره به اینکه ضعف مدیریت پسماندها در این مرکز نیز مشهود است، از شهرداری این شهرستان خواست تا نسبت به ماندگاری پسماند و مدیریت شیرابه در این مرکز و نیز وضعیت تخلیه پسماندهای ساختمانی در این شهرستان پاسخگو باشد.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً این موضوع و موضوعات مشابه در استان به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و ماده ١٦ قانون مدیریت پسماند از مراجع قضایی شهرستان و استان پیگیری خواهد شد و شهرداری ها باید پاسخگوی عملکرد خود در این زمینه  باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha