رفتن به اماكن عمومی، ورزشی و تفریحی و همچنین انجام فعالیت‌هایی برای گذراندن اوقات فراغت موجب تخلیه انرژی و نهایتاً منجر به ارتقاء سلامت روان و كاهش استرس می‌شود.

سلامت نیوز :رفتن به اماكن عمومی، ورزشی و تفریحی و همچنین انجام فعالیت‌هایی برای گذراندن اوقات فراغت موجب تخلیه انرژی و نهایتاً منجر به ارتقاء سلامت روان و كاهش استرس می‌شود.
كارشناس اداره سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: گذراندن اوقات فراغت به شكل برنامه ریزی شده می‌تواند مفید و مؤثر باشد و باعث رشد فكری و شخصیتی، شادابی و نشاط، آرامش و شكوفایی استعدادها شود.
معصومه افسری با تاكید بر این كه اگر برای اوقات فراغت برنامه‌ریزی نشود فرد احساس بطالت، تنهایی، انزوا، استرس و افسردگی می‌كند و دچار فكر و خیال می‌شود، گفت: زنان خانه‌دار، دانش‌آموزان و افراد بازنشسته از جمله گروه‌هایی هستند كه باید به اوقات فراغت آنها توجه شود زیرا به همان اندازه كه انسان به معیشت، كسب درآمد و فعالیت‌های شغلی نیاز دارد به همان اندازه به آرامش نیز نیازمند است.
وی با اشاره به این كه اوقات فراغت یكی از موارد پیشگیری از وقوع جرم است، تصریح كرد: بی‌توجهی به اوقات فراغت از سوی والدین می‌تواند در وقوع جرم مؤثر باشد.
كارشناس اداره روان تأكید كرد: اگر بر دانش‌آموزان نظارت صورت نگیرد، اوقات فراغت آنان به عنوان یك تهدید جدی تلقی می‌شود و بسیاری از ناهنجاری‌ها و مشكلات از سوی برخی دانش‌آموزان در ایام تعطیل صورت می‌گیرد و یكی از علل روی آوردن جوانان به اعتیاد، عدم برنامه‌ریزی صحیح برای اوقات فراغت است.
افسری خاطرنشان كرد: دعا و نیایش، ورزش، مطالعه، كارهای هنری و دستی، شركت در فعالیت‌های اجتماعی، گردش و مسافرت بهترین روش برای گذراندن اوقات فراغت است.
وی افزود: خانواده‌ها باید بر انجام بازی‌های كامپیوتری و نگاه كردن به برنامه‌های تلویزیونی نظارت داشته باشند. وی در عین حال یادآور شد: انجام این قبیل فعالیت‌ها به طور روزانه و به مدت طولانی برای كودكان و نوجوانان توصیه نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha