یکشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۳
سلامت نیوز : یک فیزیو تراپیست گفت: استرس موجب گرفتگی گردن می شود.
 ذبیح الله برجسته فیروزآبادی ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت:  آسیب‌های شایع گردن شامل گرفتگی (اسپاسم)‌، كشیدگی عضلات ناحیه و شكستگی است و تصادفات، آسیب‌های ورزشی و حتی برخی از وسیله‌هایی كه در شهربازی وجود دارد نیز می‌توانند موجب آسیب‌ گردن شوند.
وی، به انقباض افتادن ماهیچه‌های گردن که در این حالت ماهیچه‌ها سفت و دردناك می‌شوند را به عنوان گرفتگی گردن تعریف کرد و گفت: وضعیت نامناسب یا استرس موجب بروز این حالت می‌شود.
این فیزیوتراپیست در ادامه به انجام حركاتی که به بهبود گرفتگی عضلات گردن كمك می‌كنند اشاره کرد و حرکات ورزشی برای پیشگیری و رفع گردن گرفتگی را به شرح زیر تشریح کرد:
حركت اول: سر خود را به سمت راست بچرخانید و دستان خود را در پشت سر به هم قفل كنید. اجازه دهید وزن دستانتان چانه شما را به قسمت راست سینه نزدیك كند. 15 ثانیه در این حالت بمانید و مجددا به حالت عادی برگردید.
این حركت را در سمت چپ نیز تكرار كنید.
حركت دوم: سر خود را به سمت راست بچرخانید تا جایی كه بتوانید پشت شانه خود را ببینید. حال دست راست خود را بلند كرده و كف دست را روی سمت چپ چانه قرار دهید. با كف دست، چانه خود را به سمت شانه نزدیك كنید و برای مدت 10 ثانیه نگه دارید. این حركت را 3 مرتبه دیگر تكرار كنید. برای سمت چپ نیز به همین صورت عمل كنید.
حركت سوم: در حالی كه ایستاده یا نشسته‌اید و دستانتان در دو طرف بدن آویزان است، كتف‌های خود را از پشت به هم نزدیك كنید و 5 ثانیه نگه دارید. این حركت را 3 مرتبه در روز و هر بار 10 دفعه تكرار كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha