عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور اهواز گفت: نوشیدن آب در فصل تابستان در كاهش و یا افزایش وزن تاثیری ندارد بنابراین توصیه می‌شود هنگام احساس تشنگی با خیال راحت آب بنوشید.

سلامت نیوز :عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور اهواز گفت: نوشیدن آب در فصل تابستان در كاهش و یا افزایش وزن تاثیری ندارد بنابراین توصیه می‌شود هنگام احساس تشنگی با خیال راحت آب بنوشید.

دكتر فریده شیشه‌بر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار كرد: با توجه به این ‌كه در فصل تابستان تعریق و خروج آب از بدن افزایش می‌یابد لازم است مقدار زیادی آب نوشیده و میوه‌های آب‌دار مصرف شود. مصرف میوه‌های آب‌دار به عنوان میان‌وعده در فصل تابستان توصیه می‌شود، زیرا این میوه‌ها می‌توانند آب از دست رفته بدن را تامین كرده و دمای بدن را كاهش دهند.

وی با اشاره به این ‌كه برخی افراد تصور می‌كنند نوشیدن آب موجب كاهش اشتها می‌شود، افزود: این تصور نادرست است، زیرا آب در معده باقی نمی‌ماند و به این ترتیب میل به خوردن غذا را كاهش نمی‌دهد.

شیشه‌بر تصریح كرد: البته نوشیدن مایعات به صورت شربت می‌تواند موجب كاهش میل به خوردن غذا شود. همچنین نوشیدن بیش از حد آب، پیش از وعده غذایی موجب افزایش حجم معده می‌شود.

این متخصص تغذیه تاكید كرد: میوه‌های آب‌دار در فصل تابستان باید به صورت میان ‌وعده مصرف شوند و نباید به هیچ وجه مصرف میوه را جایگزین وعده غذایی كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha