سلامت نیوز : عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: عدم جابه‌جایی قرنیه مهمترین مزیت عمل لایزیك نسبت به لیزیك است.

محمدعلی انصاری در گفت‌وگو با فارس "لایزیك " را یكی از عمل‌های چشم بیان كرد و اظهار داشت: با استفاده از این روش می‌توان عیوب انكساری، نزدیك‌بینی، دوربینی و آستیگمات را رفع كرد.

وی گفت: مشكلات نزدیك‌بینی‌ و دوربینی، شعاع قرنیه را نامناسب می‌كند؛ در این صورت كانونی كه بتوان با آن دید مناسب داشت، وجود ندارد. همین مسئله موجب می‌شود افراد از عینك استفاده كنند؛ از این رو برای رفع این مسائل باید انحنای قرنیه تصحیح شود كه در دهه80 میلادی با استفاده از لیزر این مشكلات برطرف می‌شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشكی شهید بهشتی با بیان اینكه لیزیك معایب و مزایای خاص خود را دارد، افزود: برای رفع معایب لیزیك، روش جراحی لایزیك پیشنهاد شد البته لازم به ذكر است كه این روش نیز معایب و مزایای خاص خود را دارد.

وی در خصوص مزایای لایزیك اظهار داشت: در بعضی از چشم‌ها ضخامت قرنیه كم است و امكان عمل لیزیك وجود ندارد، در این وضعیت از روش لایزیك استفاده می‌شود همچنین افرادی كه از روش جراحی لیزیك نتیجه نگرفته‌اند و نمره چشم آنها تغییر نكرده است، از روش لایزیك برای آنها استفاده می‌شود كه در این روش یك لایه از قرنیه برداشته می‌شود.

انصاری، عدم استفاده از چاقوی جراحی را از دیگر مزایای لایزیك دانست و افزود: در روش لیزیك با استفاده از چاقویی به نام "میكروكراتون " لایه‌ای از قرنیه برداشته می‌شود اما در روش لایزیك این كار به وسیله لیزر انجام می‌شود؛ در این روش به طور دقیق‌تر ضخامت قرنیه بر داشته می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، عدم جابه‌جایی قرنیه را مهمترین مزیت عمل لایزیك بیان و خاطرنشان كرد: در روش لیزیك، جابه‌جایی قرنیه اتفاق می‌افتد كه همین مسئله كدورت دید را ایجاد می‌كرد اما در عمل لایزیك این مسئله دیده نمی‌شود ضمن اینكه چشم كمتر دچار عفونت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha