سلامت نیوز : عضو انجمن متخصصان ارتوپدی ایران گفت: مصرف خودسرانه مكمل‌های دارویی برای درمان پوكی استخوان به هیچ‌وجه علمی نیست و بهترین راهكار موجود در كشور برای درمان این عارضه اصلاح تغذیه و ورزش‌كردن است.

عبدالرحیم صائمی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: پوكی استخوان از بیماری‌هایی است كه زنان را بیشتر از مردان درگیری می‌كند و قطعاً علت چنین بیماری‌هایی چاقی، تحرك كم و زندگی شهرنشینی است.

وی با بیان اینكه در این بیماری تراكم استخوان فرد پایین می‌آید افزود: پوكی استخوان از بیماری‌های شایع دنیاست كه بعد از سن 45 سالگی در زنان و پس از یائسگی بروز و ظهور بیشتری دارد.

این متخصص ارتوپدی با بیان اینكه توصیه‌های بین‌المللی برای پیشگیری از این عارضه رژیم غذایی و ورزش است اضافه كرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی كه دچار بیماریهای زمینه‌ای هستند مانند دیابت و فشار خون به میزان 15 درصد احتمال ابتلای بیشتری به پوكی استخوان دارند.

وی با بیان اینكه مصرف قرص‌های مكمل موجود در بازار به منظور پیشگیری و درمان پوكی استخوان خیلی كمك كننده نیستند و توصیه نمی‌شوند، خاطرنشان كرد:‌ بهترین روش توصیه شده در دنیا برای درمان پوكی استخوان هورمون‌تراپی است كه البته در ایران وجود ندارد.

صائمی با بیان اینكه جوانان بالای 20 سال باید چربی و قند خود را چك كنند تصریح كرد: باید در نظر داشت كه مصرف داروهای مكمل به صورت خودسرانه برای پوكی استخوان به هیچ وجه منطقی و علمی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha