مركز سلامت و محیط كار با توجه به بروز گرد ریزه ها در برخی استان های كشور توصیه هایی را در خصوص پدیده گرد و غبار اعلام كرد.

سلامت نیوز : مركز سلامت و محیط كار با توجه به بروز گرد ریزه ها در برخی استان های كشور توصیه هایی را در خصوص پدیده گرد و غبار اعلام كرد.
 افراد در شرایط غبار آلود بودن هوا باید سعی كنند از انجام فعالیت خارج از منزل، و همچنین انجام ورزش خودداری كنند و زمان فعالیت در هوای خارج از منزل را كاهش دهند. همچنین با استفاده از تهویه مناسب، خود را از اثرات سوء گرد و غبار حفظ كرده و اثرات نامطلوب این پدیده را بر سلامت خود به حد اقل برسانند.
مركز سلامت محیط و كار در گزارش خود با اشاره به این كه ایمنی در شرایط بروز پدیده گرد و غبار كمی مشكل تر می شود آورده است: هنگامی كه در بروز پدیده گرد و غبار در حالت رانندگی هستید میزان دید به سرعت کاهش می یابد و اگر در چنین شرایطی در جاده هستید و کاهش عمق دید بر توانایی دید شما تاثیر می گذارد آهسته تر برانید و در صورت لزوم با توجه کامل به علایم راهنمایی و رانندگی تا بر طرف شدن شرایط حاد، اتومبیل خود را در نقطه امنی متوقف كنید.
این گزارش می افزاید: اگر اتومبیل شما دارای سیستم تهویه مطبوع است آن را در وضعیت چرخش مجدد هوا قرار دهید تا گرد و غبار ورودی به اتومبیل شما کاهش یابد همچنین توجه به این موارد می تواند در کاهش اثرات جانبی گردو غبار موثر باشد.
گفتنی است: برای جلوگیری ازآلودگی مواد غذائی  و آب آشامیدنی استفاده از پوشش مناسب برای مواد غذائی آماده مصرف ضروری است و لازم است مواد غذائی قبل از نگهداری در یخچال از ذرات و گرد و غبار زدوده شوند، همچنین برای کاهش تماس با گرد و غبار در محیط زندگی ، نظافت روزانه به همه افراد در معرض این پدیده توصیه می شود تا كمتر دچار بیماری و خطرات ناشی از آن شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha